خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

کشتار مردم مظلوم میانمار به‌دست افراد عاری از انسانیت/ به دنبال ترویج «مکتب اهل بیت» در جهان هستیم

آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان گفت: کسانی که در میانمار این همه جنات و کشتار می کنند، بویی از انسانیت نبرده اند.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۸۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان با تاکید بر رعایت و داشتن تقوا به همگان، اظهار کرد: انسان های گناهکار، کافران و منافقان در دنیا و عقبا مورد عذاب الهی قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان واگذاری فرد گناهکار به حال خود را نوعی عذاب الهی بیان کرد و گفت: مهر بر قلب و چشم گناهکاران از سوی خدا، عذابی دیگر برای آنهاست.

وی بی بصیرتی را نوعی عذاب عنوان کرد و افزود: حکما، فلاسفه و بزرگان اخلاق قائل به داشتن دو عقل برای بشر هستند که به عقل نظری و عملی تقسیم بندی می‌شوند؛ تشخیص حقیقت اشیاء و شهود عینی مربوط به عقل نظری است.

آیت‌الله طباطبا‌یی‌نژاد با بیان اینکه میتوان مجتهد غیر متدین داشته باشیم، ادامه داد: براساس عقل عملی می توان خوب و بد را از هم تشخیص داد.

امام جمعه اصفهان بصیرت را مرتبط با عقل عملی عنوان کرد و گفت: اساسا مردمی هستند که شاید سواد نداشته باشند ولی متدین هستند اما درمقابل انسان های تحصیلکرده ای وجود دارند که نمی توانند بین حق و باطل تمییز دهند.

* کشتار مردم مظلوم میانمار به‌دست افراد عاری از انسانیت

وی با تصریح اینکه فرد بی تقوا فریب دشمن را می خورد، ادامه داد: کسانی که این همه کشتار و آتش زدن مردم در میانمار را انجام می‌دهند، انسانیت ندارند، تا جایی که متاسفانه هفته گذشته این افراد عده ای را داخل خانه ای چوبی جمع کرده و آنها را به آتش کشیدند.

آیت‌الله طباطبا‌یی‌نژاد با اشاره به اهمیت دهه آخر ذی الحجه، گفت: نزول آیه تطهیر، ولایت و مباهله در بیست و چهارم ماه ذی الحجه انجام گرفته است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بیشتر علمای اهل تسنن و شیعه قائل هستند که اعطای انگشتری در حین نماز توسط مولای متقیان علی بن ابیطالب انجام شده است، اظهار کرد: خداوند در آیه 25 سوره مبارکه مائده که مشهور به آیه ولایت است، خود، پیامبر و مومنی که در نماز زکات داده است را ولی معرفی کرده است.

وی با تصریح اینکه ما دنبال هستیم تا مکتب اهل بیت را در جهان فراگیر کنیم گفت: مبادا با صحبت های نادانسته ضرر به اسلام و مکتب تشیع زده شود و بهانه به دست دشمن بدهد.

* هرگز با گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) مخالف نبوده‌ام

آیت‌الله طباطبا‌یی‌نژاد خاطرنشان کرد: بنده از 14 سالگی روضه خوانی امام حسین علیه‌السلام بوده ام،‌ هرگز با گریه بر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مخالف نبوده ام اما در کنار گریه معتقدم باید شعور و معرفت حسینی مردم را هم بالا برد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: از غلو در مصائب سرور و سالار شهیدان پرهیز کنید.

ارسال نظرات