امام جمعه محمودآباد درباره همه‌پرسی در اقلیم کردستان عنوان کرد: استعمارگران قدیم و جدید همواره در پی اختلاف‌افکنی و تجزیه کشورهای منطقه بوده که یکی از مصادیق مهم این پروژه دمیدن بر آتش تعصبات قومی در کشورهای اسلامی و عربی است.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۴۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران حجت الاسلام سیدداود موسوی اظهار کرد: یادی می‌کنیم از ابوالشهدای شهرستان مرحوم حاج حسین‌جان محمدزاده که پرداختن به قصه‌های پردامنه و واقعی انسان‌های بخشنده و ایثارگر و صبور از استثناهای تاریخ است.

وی افزود: درباره این افراد نه قلمی می‌تواند به داستان این اسطوره‌های تاریخ بپردازد و نه هیچ زبانی را یارای آن است که از این همه استواری و مظلومیت پرده بردارد و جریان این راست‌قامتان تاریخ به اندازه همه تاریخ عمق و گستره دارد.

امام جمعه محمودآباد در ادامه بیان کرد: شرح حال آنان جز در تبیین خدای بزرگ و انسان آخرین نمی‌گنجد و مؤمنین واقعی در هر عصر و هر پیامبر و امامی انسان‌های برگزیده و محدودی با اوصاف منحصر به فردی حضور دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تاریخ باید قلمش بشکند اگر ننویسد که مؤمنین عصر روح‌الله برای حفظ دین چه‌ها که نکردند و شرح حال پیرمرد و پدر معنوی شهرمان حاجی محمدزاده قصه‌ای عمیق و دراز دارد که کسی را یارای پرداختن به حد و اندازه آن نیست و خداوند داستان این‌ها را در قرآن گفته است.

موسوی درباره جشن عاطفه‌ها گفت: در اسلام عزیز نوع‌دوستی و تقسیم شادی‌ها با مردم و شادی قلوب مردم و حمایت از طبقات محروم یکی از مترقی‌ترین معارف اخلاقی، اعتقادی و توزیع ثروت اغنیا و متمکنین جامعه بوده و خواهد بود، هرچند همه روزها مناسب برای کمک به تهی‌دستان و محرومان و بی بضاعت‌ها است.

وی اضافه کرد: بعضی از زمان‌ها به‌صورت سمبل انتخاب شده که یکی از آن مقاطع قبل از آغاز سال تحصیلی بوده که موسوم به جشن عاطفه‌هاست و بر همه فرض است که با مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد شادی فرزندان خود را با شادی فرزندان طبقات پایین جامعه از نظر اقتصادی ولی عزتمند تقسیم کنند.

امام جمعه محمودآباد درباره همه‌پرسی در اقلیم کردستان عنوان کرد: استعمارگران قدیم و جدید همواره در پی اختلاف‌افکنی و تجزیه کشورهای منطقه بوده که یکی از مصادیق مهم این پروژه دمیدن بر آتش تعصبات قومی در کشورهای اسلامی و عربی است.

این مسؤول تأکید کرد: جریانی که در کردستان عراق در حال تکوین بوده اقدامی بسیار خطرناک برای یکپارچگی عراق و شروع مطالبات قومی و تنازعات دیگری در منطقه خواهد بود و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از زمانی که با صدام سر ناسازگاری را شروع کرده و با ایران جبهه جدید ضدیت را گشودند در اقلیم کردستان جا خوش کردند.

موسوی تصریح کرد: صهیونیست‌ها حامی اقدامات جدید رهبران کردها در این خطه هستند و ایجاد یک کشور کردی در کنار مرز مشترک ایران، ترکیه و سوریه بدعت بسیار خطرناکی بوده که با امنیت ملی این کشورها و کل منطقه در تعارض است.

وی تأکید کرد: رهبران کردی باید در تعامل با دولت مرکزی در عراق بر اساس قانون اساسی کشورشان به یکپارچگی عراق فکر کرده و مسؤولان اقلیم به‌جای بازی با آتش به اتحاد منطقه فکر کرده و در پی اجرای منویات و دستورات قدرت‌های شیطانی نبوده و عامل آتشی نباشند که خود ممکن است آغازکننده آن باشند ولی کنترل و نتیجه آن با آنان نخواهد بود.

امام جمعه محمودآباد در خصوص تحولات سوریه اظهار کرد: تحولات سوریه به سرعت به سمت تثبیت برنامه‌ها و اقدامات دولت سوریه و کشورهای محور مقاومت و به ضرر جبهه متخاصم و آمریکا و اذناب آنان پیش رفته که حفظ این شرایط و اقدامات آفندی برای حفظ پیروزی‌ها و عدم غفلت از فتنه‌های دشمنان بسیار مهم و اساسی است.

این مسؤول یادآور شد: پیام بشار اسد برای مقام معظم رهبری در ارتباط با اقدامات هماهنگ پیش‌قراولان مقاومت و ایستادگی برای تداوم هماهنگی‌ها و تعقیب استراتژی‌های واحد بسیار مهم و اساسی است.

موسوی درباره کشتار مردم میانمار بیان کرد: ظلم به مردم مسلمان میانمار لکه ننگ حقوق بشری‌های جهان و سیاستمداران جهان و منطقه است و وجدان جهانی در مقابل این جنایت کم‌نظیر تاریخ هنوز در دوراهی آزمون قرار دارد و مستان بی‌درد در قدرت دنیا به فکر منافع خود بوده و در دوره‌گردی‌های جهانی به فکر چپاول منابع مالی دنیا هستند.

وی افزود: این کشورها در پی فروش تسلیحات نظامی بوده و در بند آن نیستند که این سلاح‌ها بدن‌های نحیف و مظلوم یک عده بی‌گناه و بی‌دفاع را نشانه می‌رود و نفرین بر این حقوق بشر و مرگ بر سیاستمداران بی‌عاطفه و سنگدل دنیا و ننگ و نفرت بر شاهان و رؤسای مدعی بعضی از کشورهای عربی که به فکر شکم‌پارگی و شهوت‌رانی و اختلاف‌افکنی و دوستی با دشمنان اسلام هستند.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: درود بر ملت‌های آزاده و رهبر آزاد و شجاع انقلاب اسلامی که با صراحت تمام به حمایت از این ملت مظلوم پرداخت و ماندگاری نظام اسلامی را به اعتراض به ظلم و ظالم و استفاده از همه امکانات برای کم کردن دامنه ستم به مردم مظلوم آن دیار مربوط داشت و امید است تلاش‌های جدی برای توقیف جنایات و فشار بر دولت سنگدل میانمار با قدرت ادامه یابد.

این مسؤول در پایان گفت: آمریکایی‌ها در ادامه کینه‌ورزی‌ها و عناد خود با نظام اسلامی زنجیره تهدید و تحریم‌ها را علیه کشورمان و در استمرار بدعهدی‌ها با سناریوهای جدید به اجرا گذاشته که باید شاهد تحولات جدید و تصمیمات خطرناکی باشیم و باید مسؤولان کشور خط مقابله را با تمام ظرفیت تکمیل و طراحی‌های بازدارنده را جدی‌تر بازنگری و ایستادگی در مقابل این غول خطرناک را در برنامه داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها