معاون استاندار با بیان اینکه آموزه‌های دین و فرهنگ باید به مرحله عمل برسد، افزود: هنر، فرهنگ جامعه را تعالی می‌بخشد.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۳۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
  به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، احمدعلی موهبتی در ویژه برنامه جشن روز ملی سینما در تربت حیدریه اظهار داشت: فرهنگ و هنر زیربنای جامعه است و گسترش صحیح آن تعالی بخش جامعه است.
 
وی از فراهم کردن زیر ساخت‌ها و تسهیل اجرای فعالیت‌ها بعنوان دو رسالت دولت برای هنرمندان یاد کرد و افزود: در همین راستا برای اتمام مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه در سالجاری ۱۳ میلیارد ریال از محل ماده ۱۸۰ اختصاص یافته و علاوه بر آن ۳۵ میلیارد ریال از معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری دستور گرفته شده است.
 
فرماندار تربت حیدریه بیان داشت: برای سرعت بخشیدن به این پروژه پیمانکار بومی در نظر گرفته شده تا بدون سیر تشریفات از اواخر ماه جاری کار را آغاز کند.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تربت حیدریه گفت: زمین تخریب شده سینما ۲۲ بهمن در اوایل دهه ۸۰ که متعلق به هلال احمر می‌باشد فقط برای احداث سینما پیش بینی شده و درصددیم تا با پیمانکار احداث پردیس‌های سینمایی یک پردیس سینمایی در این محل راه اندازی شود.
 
محمد حسن زاده افزود: با توجه به اینکه سینما‌های با صندلی فراوان صرفه اقتصادی ندارد احداث این نوع پردیس‌های کوچک در شهر‌ها برای برطرف کردن نیاز سینمایی کشور ضروری است.
 
در این مراسم علاوه بر تجلیل از مادر و همسر شهیدان یعقوبی از استاد محمد رشید نویسنده ۳۰ کتاب ادبیات، روشنک سه قلعه گی بازیگر سینما و تلویزیون اهل تربت حیدریه که سال گذشته در جشنواره فیلم رضوی مقام برتر را کسب کرده و همچنین احسان انوریان با اهدای لوح سپاس و تندیس تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها