رئیس مجمع بسیج شهرستان گفت: بیمارستان مشگین‌شهر جوابگوی نیاز شهرستان نیست لذا بنیاد تعاون بسیج با سرمایه گذاری 80 میلیارد ريالی آماده تاسیس درمانگاه تخصصی است اما متاسفانه مسئولان زمین مورد نیاز را هنوز تامین نکرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۱۸۲۹۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
اجلاس فصلی مجمع بسیج شهرستان با حضور مسئولان و نخبگان شهرستان در محل دانشگاه پیام نور مشگین شهر برگزار شد.



در این مجمع حجت الاسلام عبدالله رضایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مشگین‌شهر با بیان اینکه ما باید جایگاه اصلی خود را دانسته و به وظیفه خود عمل کنیم گفت: متاسفانه در سال تولید و اشتغال برخی افراد با کج سلیقه‌گی به جای استفاده از تولیدات داخلی که منجر به اشتغال نیز می‌شود از کالاهای خارجی استفاده می‌کنند.



وی افزود: این مجمع بدون گرایش سیاسی به دنبال ساماندهی نخبگان شهرستان در جهت شناسایی و رفع مشکلات جامعه است.



وی تاکید کرد: در این شهرستان مشکلات و معضلات فرهنگی زیادی وجود دارد که لازم است نخبگان فرهنگی شهرستان در این مجمع برنامه‌هایی را پیشنهاد کنند که قابلیت اجرایی داشته باشد تا براساس آن برای رفع مشکلات فرهنگی برنامه‌ریزی صورت گیرد.



حجت الاسلام رضایی گفت: رئیس جمهور وعده اشتغال سالانه 900 هزار نفر را داده که در پایان سال فرماندار شهرستان باید اعلام کنند که در طول یک سال گذشته چندین نفر از این اشتغال را به این شهرستان جذب کرده است.



وی تصریح کرد: مطالبه گری شعار دولت است که باید در این مجمع بحث مطالبه گری را فعال کرده و به جد با مطالبه گری به دنبال رفع مشکلات شهرستان باشیم.



در بخشی از این مجمع یدالله علیپور رئیس مجمع بسیج شهرستان به تشریح مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: بیمارستان شهرستان جوابگوی سلامت شهرستان نیست لذا نیاز به درمانگاه دیگری است که بنیاد تعاون بسیج در این خصوص اعلام آمادگی کرده که با واگذاری زمین مورد نیاز توسط مسئولان شهرستان بالغ بر 80 میلیارد ريال اعتبار برای احداث آن سرمایه‌گذاری می‌کند.



وی ادامه داد: با وجود اینکه بیش از 10 ماه برای دریافت زمین مورد نیاز جهت احداث درمانگاه تخصصی رایزنی شده اما متاسفانه هنوز زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه تامین نشده است این در حالی است که در سایر شهرستان‌ای استان نه تنها زمین مورد نیاز واگذار شده بلکه با حمایت مسئولان شهرستان پروژه با پیشرفت 80 درصدی به سرعت در حال اجراست.



میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر در این مجمع با تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: مسئله اقتصاد مقاومتی دغدغه اصلی نظام اسلامی است تا کشور به اقتصاد بدون وابستگی دست یابد و از وابستگی به غرب و شرق خارج شود.



وی افزود: توجه به تولیدات داخلی نیاز ضروری کشور است تا فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی محقق شود که برای تحقق این امر نیاز به زیر ساخت دارد تا این اقتصاد مریض درمان شود.



وی در خصوص حل مشکلات شهرستان گفت: ما به دنبال راهکار برای حل مشکلات در شهرستان هستیم لذا از مجمع بسیج شهرستان انتظار می‌رود راهکارهای لازم را جهت رفع مشکلات شهرستان در اختیار مسئولان شهرستان قرار دهد.



رحیمی زاد گفت: 20 درصد وسعت استان اردبیل را شهرستان مشگین‌شهر به خود اختصاص داده است لذا با این وسعت نمی‌توان انقلابی به پا کرد اما با ارائه راهکارهای مناسب می‌توان مشکلات را یکی پس از دیگری از میان برداشت.



وی در خصوص زمین درمانگاه تخصصی گفت: در زمان دوره چهارم شورای اسلامی مشگین‌شهر اراده قوی برای حل این مشکلات وجود نداشت اما این دوره از شورای اسلامی با مساعدت اعضای شورا زمین مورد نیاز برای احداث این درمانگاه تامین خواهد شد چرا که در سایر شهرستان‌ها نیز این امر محقق شده است.
ارسال نظرات