آیه الله معلمی: مقابله با سلطه‌جویی و تجاوز از جمله لوازم حکومت دینی مستقل بودن است یعنی وابسته به حکومت‌های استکباری نبوده و هر ملت و کشوری در هر عصری بخواهند در سایه دین خدا مستقل زندگی کنند استکبار جهانی مانع و مشکل ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۱۸۲۶۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله علی معلمی در مراسم گرامیداشت پدر شهیدان محمدزاده در گلزار شهدای آهومحله این شهرستان، اظهار کرد: حضور گسترده همه مردم در مراسم تشییع جنازه و مراسم یادبود این پدر گرانقدر نشانه سند زنده پیوستگی ملت با آرمان‌های مقدس انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: این حضور سندی است که این ملت دفاع مقدس را مدیون عزیزان شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانی که سالم از جنگ برگشتند هستند و این ملت احساس دین دارد در برابر پدران و مادران داغدیده برای رزمندگان در دوران دفاع مقدس و همه آنهایی که برای تمامیت ارضی کشور زحمت کشیدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شما مردم به مجلسی آمدید که به یاد پدری برگزار می‌شود که داغ سه فرزند خود را پیاپی و پشت سر هم تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد و این چیز ساده‌ای نیست و بعضی از مسائل را تا انسان حس نکند نمی‌تواند درک کند.

معلمی درباره فلسفه مرگ عنوان کرد: ای مردم کسی از در این دنیا ماندنی نیست و اگر قرار بود کسی بماند خاتم الانبیاء سزاوارترین برای ماندن بود و اگر قبل از پیامبر اکرم کسی زنده می‌ماند پیامبر ما هم می‌ماند و بدانید که همه ما دارای فرصت محدودی هستیم.

وی ادامه داد: ما آدم‌ها از پایان کار خود خبر نداریم و نمی‌دانیم که چگونه و کجا از دنیا می‌رویم زیرا آمدن ما به دنیا به اراده ما نبوده و رفتن هم به اختیار ما نیست اما چگونه زیستن در اختیار ماست.

معلمی تصریح کرد: همه لازم نیست که مصیبت فرزند ببینند ولی همه لازم است که فلسفه خلقت را بدانند و آنچه که نجات بخش ما انسان‌هاست عمل نیکو است و عمل صالح سند نجات بخش انسان است ولی هر ایمانی نجات بخش انسان نخواهد بود چون گاهی ایمان ضعیف است و با توکل به خدا خانواده‌ها می‌توانند تحمل مصیبت کنند.

این مسؤول افزود:کدام پدر شهید بود که کنار جسد فرزندش قرار گرفته و ورد کلامش السلام علیک یا اباعبدالله نبوده باشد و این مصیبت سنگین امام حسین(ع) مایه آرامش برای خانواده‌های داغدار بوده است.

امام جمعه قائم‌شهر درباره تحمل مصیبت از نگاه دین گفت: ابو حمزه ثمالی از امام باقر(ع) نقل می‌کند که اگر بر انسان مومن مصیبتی وارد شد و تحمل کند و استرجاع داشته باشد (استرجاع یعنی گفتن انا لله و انا الیه راجعون) که وعده خداوند است و خدا می‌فرماید که هر آینه شما را امتحان می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امام باقر(ع) فرمودند اگر کسی مصیبتی ببیند و اهل صبر و عزت باشد خداوند رحمان بر عزت او می‌افزاید و نهایت کارش به بهشت منتهی می‌شود و با اولیاء بزرگ و خاتم الانبیاء و اهل بیت محشور می‌شود و با تحمل مصیبت و صبر پیشه کردن ثواب هزار شهید ممکن است به آنها داده شود.

معلمی درباره هدف این امتحان و تحمل مصیبت‌ها خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید که هر آینه شما را امتحان می‌کنم برای اینکه بنا نیست بشر در ایمان به عمل صالح مجبور باشد و بنا هم نیست آدم در جهنمی شدن هم مجبور باشد و بناست که بشر هم در پیمودن صراط حق و هم در پیمودن صراط جهنم مختار بوده و با اراده خویش باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمن در درجه اول می‌ترساند و تهدید می‌کند و تهدید به برخورد نظامی هم در گذشته بود و هم الان هست و هم در آینده خواهد بود و تا زمانی که ملتی بخواهد برپایه دین خدا باشد که لوازمی دارد از جمله مقابله با زورگویی است.

وی افزود: مقابله با سلطه‌جویی، تجاوز از جمله لوازم حکومت دینی مستقل بودن است یعنی وابسته به حکومت‌های استکباری نبوده و هر ملت و کشوری در هر عصری بخواهند در سایه دین خدا مستقل زندگی کنند استکبار جهانی مانع و مشکل ایجاد می‌کنند.

معلمی درباره علت ایجاد مشکل بیان کرد: برای اینکه دشمنان به پیامبر خدا هم رحم نکردند و با او ستیز کردند و با امام علی(ع) هم رحم نکردند حالا با من و شما و امام راحل و رهبری انقلاب رحم می‌کنند و دست از سر ما بردارند نه آنها رحم نمی‌کنند و دست بر نمی‌دارند یا چاره کار تسلیم شدن در برابر ظالم و زورگو است.

وی ادامه داد: در این شرایط وظیفه مسلمانان آماده شدن برای دفاع است و به تجربه ثابت شد که سایه جنگ با مذاکره برداشته شد جزء فریب چیزی نبوده و نیست و جزء خواب و خیال هم چیز دیگری نیست و خدا می‌گوید اگر می‌خواهید دشمن سرجایش بنشیند تو را باید آماده دفاع ببیند و اگر تو آماده دفاع هستی دشمن سرجایش می‌نشیند اما اگر راحت طلب باشید دشمن جرات برای برخورد و تجاوز خواهد داشت.

امام جمعه قائم‌شهر یادآور شد: درود خدا بر آنانی که کمر همت بستند و مردانه برای دفاع ایستادند و خداوند می‌داند اگر استقامت نبود سرنوشت ما بدتر از سرنوشت کشور مصر بود و به فضل الهی همین الان جمهوری اسلامی یک جزیره امن در کنار کشورهای پر التهاب است و این به برکت حضور رزمندگان می‌باشد.

معلمی در پایان گفت: اگر فردی مبتلا به مصیبت شود و صبر پیشه کند ثواب هزار شهید ممکن است به او داده شود زیرا شهید یکبار آسیب دیده و آزاد گشت اما پدر و مادر شهید هر لحظه به یاد بچه می‌افتادند و گویی می‌مردند و مجددا زنده می‌شدند لذا این لحظات برای مادران شهدا خیلی سخت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها