با حضور مسؤولان صورت گرفت

برگزاری همایش تجلیل از خادمین زائران غیرایرانی اربعین حسینی در زاهدان

فرمانده سپاه سلمان اظهار داشت: اربعین عزت جهان اسلام است و هیچ دولت و حکومتی در دنیا توان ایجاد گردهمایی 20 میلیونی ندارد جز مکتب اهل بیت(ع) که این شکوه را در اربعین حسینی(ع) شاهد هستیم
کد خبر: ۸۹۱۸۲۵۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، با حضور سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان و سردار کمیلی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان، همایش تجلیل از خادمین زائران غیرایرانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان زاهدان برگزار شد.

فرمانده سپاه سلمان در این جلسه اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهد خون شهدای انقلاب به هدر نرفته و بیداری و هوشیاری جهان اسلام را به دشمنان نشان می‌دهد و همه بزرگان و اهل بیت ما تأکید بر پیاده روی اربعین دارند و این به عنوان اعتقاد برما وارد شده و به معنای احترام خاص است.

سردار حسین معروفی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری علیه السلام برای مسلمانان ۵ عادت را مشخص نمودند که ازجمله آن‌ها زیارت اربعین می‌باشد افزود: هیچ مصیبت و هیچ روزی سخت‌تر از مصیبت آقا امام حسین (ع) و روز عاشورا نیست و پیاده‌روی در مسیر زیارت امام حسین (ع) نشان دهنده محبت و ارادت به این امام بزرگورار است.

وی بیان کرد: ضرورت دارد ما در حرکت‌های بزرگی، چون قیام عاشورا که جهان اسلام را به فکر و حرکت وا می‌دارد، بیاندیشیم، ما باید اربعین و محرم و صفر را زنده نگه داریم، زیرا همه عزت و سربلندی و بزرگی ما در گرو اهل بیت (ع) است.

وی اظهار داشت: اینکه ما چرا باید اربعین و محرم و صفر را زنده نگه داریم به این برمی‌گردد که همه عزت و آبروی ما از محرم و صفر و حرکت در مسیر اهل بیت (ع) است. اربعین راهنمایی است تا ما راه درست را گم نکنیم تا به سعادت بشری برسیم.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اگر بخواهیم باور پیدا کنیم که خون شهدای ما به هدر نرفته باید به اربعین بنگریم؛ حرکت ۲۰ میلیون زائر در مسیر پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهد که خون شهدای ما به هدر نرفته و تفکر امام و شهدا به بار نشسته است.

وی تصریح کرد: اربعین عزت جهان اسلام است و هیچ دولت و حکومتی در دنیا توان ایجاد گردهمایی ۲۰ میلیونی ندارد جز مکتب اهل بیت (ع) که این شکوه را در اربعین حسینی (ع) شاهد هستیم.

سردار معروفی گفت: امروز زائران پاکستانی با تحمل دشواری‌های فراوان به مرز ایران در سیستان و بلوچستان می‌رسند تا از این مسیر به زیارت امام حسین (ع) بروند و این برای مردم استان افتخاری است که میزبان این زائران عزیز باشند.

وی با بیان اینکه مردم شیعه و سنی استان ما سال گذشته با محبت و همه توان به پذیرایی از زائران پاکستانی پرداختند افزود: از دستگاه‌های سیستان و بلوچستان انتظار داریم با تمام توان از ستاد استقبال مردمی از زائران پاکستانی اربعین حسینی حمایت کنند.

رایزن اسبق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در پاکستان در این مراسم اظهار کرد: محبت به اهل بیت (ع) قرن‌ها سینه به سینه میان مردم پاکستان منتقل شده و آن‌ها در جریان پیاده‌روی اربعین با تحمل سختی‌های بسیار در این صحنه بزرگ جهانی حضور می‌یابند تا به زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند.

تقی صادقی افزود: تهدید‌های بسیاری در پاکستان وجود دارد، اما در ایام محرم عزاداری گسترده‌ای توسط مردم شیعه و سنی پاکستان برپا می‌شود و مردم عاشقانه برای سالار شهیدان به سوگواری می‌پردازند.
ارسال نظرات