حجةالاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جمع زائران ایرانیابرازامیدواری کرد، برگزاری مطلوب حج امسال زمینه را برای سفر عمره و حج تمتع در سال آینده فراهم سازد.
کد خبر: ۸۹۱۸۲۰۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجةالاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جمع زائران ایرانی اظهار کرد: شعار حج امسال مبنی بر «حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» تحقق یافت و حجاج ایرانی با رفتار و عملکردشان در حج، رشد و بالندگی خود را جلوه‌گر ساختند و بحمدالله انتظار مقام معظم رهبری مبنی بر حجی متقدرانه و عزتمندانه و معنوی تحقق یافت.

وی در تبیین تحقق شعار حج گفت: یکی از محورهای شعار حج امسال معنویت بود که این مهم با حضور عاشقانه زائران کشورمان در حرمین شریفین، نمازهای جماعت، تلاوت قرآن و دعای روحبخش عرفه در سرزمین عرفات متجلی شد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: بحمدالله امسال یک فضای معنوی خاصی در بین زائران کشورمان حاکم بود و استقبال زائران از محافل انس با قرآن و معارف اهل بیت و شب زنده داری و تهجد حجاج در مسجدالحرام و مسجد النبی کاملا مشهود است.

حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر درباره اقتدار ملی در حج امسال توضیح داد:بحمدالله بیشتر توافقات انجام شده با وزارت حج کشور میزبان، تحقق یافت و در دیدار با وزیر حج عربستان، وی از نظم و انضباط و معنویت حجاج کشورمان ابراز رضایت و تشکر کرد.

وی ابرازامیدواری کرد، برگزاری مطلوب حج امسال زمینه را برای سفر عمره و حج تمتع در سال آینده فراهم سازد.

سرپرست حجاج ایرانی درخصوص موضوع " همبستگی اسلامی "‌که در شعار امسال گنجانده شده بود، گفت: حجاج ایرانی امسال به همه کشورهای اسلامی نشان دادند که طرفدار وحدت هستند و در حج به‌دنبال طرح مسائل فرقه‌ای و قومی نیستند.

حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر، حج را به مثابه بیرق اسلام توصیف کرد وگفت: ما خواستار برافراشته شدن پرچم اسلام در سراسر جهان هستیم و هرکاری که ما را در دستیابی به این هدف کمک کند انجام خواهیم داد.

وی با بیان این مطلب که (اسلام، دین صلح و رحمت و عقلانیت و تفکر است) خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام برای اداره زندگی بشر برنامه دارد و تفکر اسلام عقلانی و رحمانی در حال گسترش و اوج گرفتن در جهان است.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی در ایران را تحسین برانگیز دانست و گفت:: امسال ۱۵ هزار نفر از زائران ایرانی اهل تسنن به حج مشرف شدند و زندگی جمعی شیعیان و اهل تسنن ایران در کنار یکدیگر نمونه‌ای از وحدت و اتحاد و همبستگی اسلامی بود.

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنانش همچنین از همکاری و تعامل بسیار خوب حجاج کشورمان با خدمتگزاران خود در حوزه حج و زیارت تشکر و قدردانی کرد و گفت:: رعایت برنامه زمانبندی اعلام شده برای ایام تشریق، باعث شد یک حج مطلوب و روان رقم بخورد.

وی همچنین از ادامه پیگیری‌ها برای شناسایی پیکر ۱۱ تن از شهدای منا خبر داد و گفت: در مذاکرات اخیر با وزیر حج عربستان در خصوص پیگیری امور مربوط به حوادث مسجدالحرام و منا رایزنی و تبادل نظر کرده‌ایم.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت درعین حال به برخی کمبود‌ها و کاستی‌ها در عملیات بزرگ حج امسال اشاره کرد و از زائران خواست تا دست به قلم شده و هرگونه پیشنهاد و انتقاد برای خدمت گزاری بهتر به ضیوف الرحمن را مکتوب و در اختیار کارگزاران حج قرار دهند.

حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین با اشاره به آثار و برکات حج گفت:: سفر حج، سفر پربار و ارزشمندی است و بر اساس روایات، حج مقبول حجی است که رفتار و کردار فرد حاجی بین قبل و بعد از سفر حج تغییر یافته باشد.

وی خطاب به حجاج کشورمان گفت: نورانیت حج را حفظ و سعی کنیم حضور در نمازهای جماعت، جلسات قرآن و مراقبت از چشم و گوش و زبان خویش را در پس از حج نیز حفظ کنیم.

ارسال نظرات