مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان :

تسهیلات امسال به قطب بندی ها تعلق دارد و برهر کدام 105میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه خواهیم داد

بسیج سازندگی در کشور با ارائه تسهیلات و آموزش و حمایت هایی که انجام می دهد، راهگشایی برای تامین معیشت خانواده ها و افراد جویای کار شناخته می شوند
کد خبر: ۸۹۱۸۱۸۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت: وجود معادن فراوان، دو کشور افغانستان و پاکستان، دریا، باد، گرما و نور خورشید و ... ظرفیت‌هایی در استان هستند که تاکنون بکر و دست نخورده باقی مانده است.
سرهنگ علی اکبر جعفری در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: وجود دو کشور افغانستان و پاکستان که به شدت مصرف گرا هستند یک ظرفیت برای سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند، اگر موانع ترانزیت این خطه حل شود یک درآمد بسیار بالایی از این بخش عاید کشور می‌شود.
وی تصریح کرد: وجود باد که برخی آن را معضل و می‌دانند هم یک نعمت و ظرفیت برای سیستان و بلوچستان است که از آن استفاده نمی‌کنیم، می‌توان با برق تولیدی از ظرفیت باد، صادرات آن را هم شاهد باشیم.
وی خاطر نشان کرد: ما آفتاب بسیار خوبی نیزداریم که تنها ضرر آن را می‌بینیم و از ظرفیت‌های آن بهره نمی‌بریم.
وی تاکید کرد: مرز‌های خشکی و آبی خوبی در استان با کشور‌های مختلف داریم و تنها بندر اقیانوسی کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد که نباید از ظرفیت آن استفاده کنیم.
سرهنگ جعفری یکی دیگر از ظرفیت‌های مغفول مانده استان را بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: درست است که استانی خشک و بی آبی هستیم، اما ظرفیت هاب بسیار بالایی در استان داریم که نمونه بارز آن‌ها خرما است که حدود ۲۹ نوع خرما در این خطه از کشور وجود دارد، اما با بررسی که انجام دادیم در سال گذشته، بیش از ۳۲ نوع بسته بندی و کارتن خرما به استان ما می‌آید و خرمای ما با بسته بندی‌های استان کرمان، بم و یا حاشیه خلیج فارس به دیگر نقاط صادر می‌شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امروزه دنیا در علم اقتصاد به این نکته رسیده که سود در فروش محصول نیست بلکه باید به فرآوری آن‌ها پرداخت تا به سود رسید که متاسفانه بهترین کاری که دولتمردان ما انجام می‌دهند فروش محصولات بر سر درختان است که این هنر نیست، در این استان به این پهناوری و گستردگی یک صنعت تبدیلی و یا کارخانه فرآوری میوه جاتی به مثل خرما پیدا نمی‌شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با تمام ظرفیت‌هایی که دارد، خطه محرومی است، در حال حاضر در حوزه سیستان شاهد مهاجرت مردم از روستا‌ها و تخلیه آن‌ها هستیم، مردم استان در حال حاضر سبد زندگی، رزق و خدمت رسانیشان خالی و تهی است، ما اعتقاد داریم اول باید این روند زندگی را نگه داشت، وضع موجود را حفظ و شکم مردم را سیر کرد و بعد از آن پروژه‌ها و طرح‌های دیگر را در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات، آموزش و کمک در تولید و بازاریابی محصولات تولیدی در استان گفت: برخی با صدور دستور العمل‌های بدون پشتوانه و یا کار کارشناسی شده در روند تولید محصولات مانع تراشی می‌کنند، تولیدکنندگان ما در حال حاضر برای بازپرداخت تسهیلات درمانده شده اند.
وی تصریح کرد: به طور مثال پرورش ماکیانی به مثل بلدرچین، کبک، مرغ و خروس محلی و ... از جمله کار‌های اقتصاد مقاومتی است که بسیج سازندگی از آن حمایت می‌کند، اما وقتی تولید کننده آن‌ها را میخواهد برای فروش یا کشتار از منزل خود بیرون ببرد، تولیدات را ضبط کرده و چندین برابر قیمت آن کار آفرین را جریمه می‌کنند که این بی انصافی است.
سرهنگ جعفری گفت: این کار برخی از نهاد‌ها عین چوپ لای چرخ گذاشتن و ایستادگی در تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: ما با اکثر دستگاه‌ها تفاهم نامه همکاری داریم که براساس آن، این نهاد‌ها باید در روند این تولیدات کمک کنند، اما متاسفانه با اینگونه رفتار‌ها مواجه می‌شویم.
وی با اشاره به قطب بندی شدن ۱۱ محصول تولیدی در یازده شهر استان، تاکید کرد: بزرگترین مشکل ما در استان سنتی بودن است، مردم پذیرش کار در تعاونی را ندارند و هر کس می‌گوید خودمان کار را به تنهایی انجام می‌دهیم، در زمینه قطب بندی‌ها تاکنون ۳۱۵ نفر جذب شده اند و درحال تلاش هستیم تا بتوانیم مشکل تعاونی‌ها را هم حل کنیم.
وی گفت: بسیج سازندگی آمادگی دارد با مشارکت دستگاه ها، کار‌های به زمین مانده دستگاه‌ها را انجام دهد و ظرفیت نیرویی و امکانات و تجهیزات و حتی ریالی خود رادر کار مشارکتی با دستگاه‌ها بیاورد و در فعالیت‌های عام المنفعه نیز در کنار دولت باشد، همانطور که در واکسیناسیون دام و طیور اول امسال بیش از یک میلیارد تومان هزینه کردیم و بدون دریافت یک ریال از دولت به مردم خدمت کردیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۷۳۰ کارآفرین ارائه شد امسال نیز در وهله اول ۲ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده است که امکان افزایش آن به ۷ میلیارد تومان نیز وجود دارد.
این مقام مسئول بیان کرد: تسهیلات امسال به قطب بندی‌ها تعلق دارد و برهر کدام ۱۰۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه خواهیم داد.
ارسال نظرات