خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی:

پیوست‌های فرهنگی پروژه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: تمام پروژه‌ها و برنامه‌ها نیازمند پیوست‌های فرهنگی هستند اما به رغم تاکیدات رهبر انقلاب پیوست‌های فرهنگی پروژه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۷۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به روز خانواده اظهار داشت: خانواده نخستین کانون آرامش در دین اسلام است و خداوند متعال این موضوع را ایجاد کرده و جریان ازدواج یکی از نشانه‌های الهی است.

وی افزود: دشمنان دین اعلام کرده‌اند که اگر خانواده‌ها از بین بروند به هدف خود می‌رسند از این رو باید ما بیش از پیش تلاش کنیم تا خانواده‌های خود را مستحکم کنیم که اگر این‌گونه نباشد جامعه دچار مشکلاتی در آینده می شود.

قریشی بیان کرد: به بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم و در خرید لوازم‌التحریر برای فرزندان خود توجه کنیم که آثار خارجی و بی‌بندوباری بر روی آنان نباشد چرا که دشمن به دنبال نفوذ به افکار فرزندانمان با ترسیم چنین اشکالی است.

وی خاطرنشان کرد: باید از نمادهای دینی و اسلامی که رنگ خدایی دارند استفاده کنیم چرا که قلب کودکان همانند یک زمینی است که هر بذری در آن کاشته شود آن رشد می‌کند و باید سعی کنیم بذرهای دینی و اسلامی بکاریم.

امام جمعه ارومیه گفت: هر پروژه‌ای که انجام می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد چرا که فرهنگ در تمامی مباحث اقتصادی، سیاسی، اجتماعی اساس مهم است و بقیه موضوعات در درجه‌های بعدی قرار دارد.

وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان در اجرای برنامه‌ها باید توجه داشته باشند که پیوست فرهنگی نخست در آن تعریف شده باشد و شهربازی که ایجاد می‌شود باید در مورد پیوست فرهنگی آن توضیح دهند.

مدرس دانشگاه ارومیه با انتقاد از پای‌کوبی در جشنواره‌ها یادآور شد: چنین موضوعاتی نمی‌تواند پیوست فرهنگی داشته باشد چرا که برای هر اقدام کوچکی پای‌کوبی صورت می‌گیرد و این نشان از نبود پیوست فرهنگی در برنامه‌هاست.

وی اظهار داشت: مسئولان و اصحاب قلم باید چنین موضوعاتی را مدیریت کنند تا در مسیر دین اسلام گام برداریم و از منویات مقام معظم رهبری اطاعت کنیم.

 

ارسال نظرات