خبرهای داغ:
امام جمعه مراغه در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با تاکید بر لزوم کمک به مردم ستمدیده میانمار گفت: دولت های اسلامی و مسئولان کشور وظیفه سنگینی در قبال مردم مظلوم میانمار و کمک به مسلمانان این کشور دارند.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۹۹
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی، افزود: کمک های سیاسی در مجامع بین المللی، انسان دوستانه و حمایت از مردم مسلمان میانمار، وظیفه دولت های اسلامی و نیز آحاد مردم و مسئولان جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: اکنون حقوق مسلمانان میانمار در برابر چشمان دولت های مدعی و سازمان های به ظاهر مدافع حقوق بشر و نیز سازمان ملل پایمال می شود، لیکن همه آنها در برابر این جنایات سکوت کرده اند.
حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: در فاجعه نسل کشی و کشتار مسلمانان میانمار که سابقه تاریخی نیز داشته، متاسفانه سازمان های بین الملل و کشورهای اسلامی در حمایت از مردم ستمدیده این کشور، اهتمام لازم را نداشته اند.
وی گفت: در گذشته نیز سکوت دولت های اسلامی در برابر نسل کشی مسلمانان این کشور، زمینه را برای ادامه و جنایات اخیر علیه مسلمانان فراهم کرده است.
حجت الاسلام پورمحمدی افزود: در ماه های اخیر و بر اثر جنایات انجام شده در میانمار، هزاران نفر از مسلمانان این کشور کشته شده، خانه های آنان سوزانده شده، به آنان هتک حرمت شده و بیش از 400 هزار نفر نیز با سخت ترین شرایط از این کشور گریخته و به بنگلادش فرار کرده اند و این جای بسی تاسف برای دنیاست.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در عراق و کشته شدن ده ها نفر از زائران کربلای معلی ادامه داد: انجام این اقدامات تروریستی توسط داعش، به دلیل شکست های اخیر آنان و گروه های تروریستی در برابر نیروهای ارتش و مردمی در عراق، سوریه و لبنان است.
حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: با تلاش ها و مجاهدت های نیروهای مردم و حشد الشعبی در عراق، نیروهای حزب الله در لبنان و نیروهای مختلف مردمی در سوریه، گروه های تروریستی و تکفیری از جمله داعش در حال نابودی هستند.
وی با اشاره به وضعیت کشور عراق در روزهای اخیر گفت: همه پرسی برای استقلال در اقلیم کردستان عراق، خیانت به یکپارچگی آن کشور بوده و برگرفته از نقشه های شوم آمریکا و صهونیست ها برای ضربه زدن به اتحاد و انسجام موجود در منطقه است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اضافه کرد: با توجه به بازگشایی سنگرهای علم و تربیت، اهتمام و توجه به نیازهای دانش آموزان و دانشجویان نیازمند مورد توجه مسئولان و آحاد جامعه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها