مسئول فرهنگی ناحیه دانشجویی آذربایجان شرقی خبر داد؛

تبریز میزبان چهارمین دوره هویت شناسی، دانشجویان شمالغرب کشور

مسئول فرهنگی ناحیه دانشجویی آذربایجان شرقی گفت: این دوره با حضور دانشجویان دانشگاه های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به همّت معاونت فرهنگی و اجتماعی ناحیه بسیج دانشجویی استان و با همکاری دانشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا 25 شهریور در محل عمارت تاریخی دانشسرای پسران تبریز، پردیس علامه امینی دانشگاه فرهنگیان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۸۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

علی اکبر قیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی در مورد برگزاری این دوره افزود:  شیوه آموزشی این دوره به صورت کارگاهی و تجمیعی در فضایی تاریخی(سالن مدور عمارت) به شکل گفتگو محور و پرسش مدار جهت شبهه زدایی از اذهان دانشجویان، پیرامون هویت ملی و قومی و مذهبی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این دوره با حضور اساتیدی چون دکتر ابراهیم فیاض؛ مردم شناس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، مسعود صدر محمدی؛ کارشناس ارشد مسائل قفقاز، محسن محمدزاده؛ فعال حوزه فرهنگی و بومی، حجت الاسلام شعبانی؛ رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکیه، دکتر اقبالی؛ عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، دکتر قاسم تبریزی؛ رئیس بخش تخصصی علوم انسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

قیدری بیان کرد: در نخستین نشست ابراهیم فیاضی در خصوص مبانی هویت و هویت شناسی با رویکرد مردم شناسانه و استقرایی و دو مولفه اصلی تشکیل دهنده هویت، دین و زبان، نتیجه ترکیب این دو مولفه را فرهنگ(مذهب) دانست و نتیجه تمایز آن دو را از سویی تبلور تفکر داعشی و از سویی دیگر تجسم سکولاریسم در جوامع بشری معرفی کرد.

چهارمین دوره هویت شناسی، دانشجویان دانشگاه های شمالغرب کشور در تبریز

وی اضافه کرد: همچنین دکتر فیاض در دومین نشست کارگروه مبانی هویت شناسی، اقتصادی کردن تمایزات فرهنگی میان اقوام و مردم مناطق مختلف را راهکار اصلی تغییر نگاه تهدید محور نسبت به مسئله اقوام به نگاه فرصت محور و درآمد زا دانست.

مسئول فرهنگی ناحیه دانشجویی آذربایجان شرقی اظهارداشت: دکتر فیاض با اشاره به سفرهای متعدد خود به کشور های خاورمیانه از جمله ترکیه، نگاه عمیق به لایه های فرهنگی و حوزه های متعدد فرهنگی را برای داشتن دیدی جامع نسبت به تحولات پیش روی منطقه ضروری دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار