آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: حرکت کربلا و عاشورا، نشانه‌ی تبعیت حسین (ع) از هدف مکتب و سیره‌ی رسول خدا (ص) یعنی قیام در مقابل مستکبرین، ایستادگی در برابر انحراف مردم و نشر و توسعه عقیده و اخلاق اسلامی در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۶۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در هفتمین همایش مدیران و امناء هیئت رزمندگان استان البرز که در سالن همایش‌های میلاد کرج برگزار شد، با تقدیر از عملکرد هیئت رزمندگان اسلام البرز و گرامیداشت واقعه مباهله گفت: تکرار چندین‌باره‌ی پیامبر اسلام بر ارتباط ناگسستنی امیرالمؤمنین و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با ایشان، در وقایع متعددی مانند ماجرای مباهله، نشانگر تلاش پیامبر برای اثبات گفتمان صحیح اسلامی و ترسیم مسیر حرکت جامعه‌ی اسلامی بود.

هیات و جلسه‌ی روضه‌ی ما باید دارای هویت و محتوا باشد

 آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشت: پیامبر (ص)، راجع به سایر اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیز اشاراتی داشته‌اند و مثلاً دربیانی، امام حسین (ع) را ” کَهفُ المُستَجیرین” خوانده اند یا ” حُسَیْنٌ مِنِّی وَأَنَا مِنْ حُسَیْنٍ” گفته‌اند که در واقع تعبیری قرآنی است و اشاره به آیه ۳۶ سوره مبارکه ابراهیم ” فَمَن تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی” دارد که ورای بحث نسبی و سببی است و اشاره به ارتباط دینی و ولایی پیامبر (ص) و حسین (ع) دارد.

 وی ادامه داد: این بیان، یک بیان عام و ادامه‌دار است و هرکدام از ما که به دنبال تبعیت و ارتباط و طی مسیر ارائه‌شده توسط نبی مکرم اسلام (ص) بوده و برای تقویت جریانی که ایشان به راه انداختند، قیام و اقدام داشتیم، مشمول این بیان نیز می‌گردیم که در مورد جناب سلمان نیز چنین فرموده‌اند که “سلمان منا اهل البیت”.

 امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تبعیت از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تبعیت از تمام فرامین آن‌هاست، تصریح کرد: مردم کوفه دم از تبعیت سیدالشهدا (ع) می‌زدند ولی از سفیر او یعنی مسلم بن عقیل (ره) تبعیت نداشته و از او حمایت نکردند و همین مسئله نشانه‌ای از عدم تبعیت و حمایت آنان از خود امام (ع) هم بود و تاریخ کربلا نیز گواه همین ادعاست.

 وی گفت: عده‌ای گفتند ما این سفیر را قبول نداریم و فقط از خود امام تبعیت می‌کنیم که این بیان، نشان‌دهنده‌ی عدم ولایت‌پذیری در آن‌ها بود؛ اینان اصل امامت را هم نفهمیده و موضوع آن را درک نکرده بودند و همین مسئله، زمینه‌ساز وقوع فاجعه کربلا گردید.

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر بازخوانی بیانات امام حسین (ع) در مسیر مدینه به مکه و از مکه تا کربلا، اظهار داشت: این مطالب که جلوه‌ی سبک زندگی حسینی است، باید موضوع درسی هیئات ما بوده و در روضه‌ها بازگو شود.

 وی ادامه داد: هیات و جلسه‌ی روضه‌ی ما باید دارای هویت و محتوا باشد و تهیه و ارائه‌ی این محتوا بر عهده‌ی سخنران و مرثیه‌سرا و مادح است.

 آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: حرکت کربلا و عاشورا، نشانه‌ی تبعیت حسین (ع) از هدف مکتب و سیره‌ی رسول خدا (ص) یعنی قیام در مقابل مستکبرین، ایستادگی در برابر انحراف مردم و نشر و توسعه عقیده و اخلاق اسلامی در جامعه است.

 وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع)، عامل حرکت و پویایی اسلام و زنده ماندن مکتب تشیع است خاطرنشان ساخت: مسجد و حسینیه و منبر و هیئت، عامل ریشه‌دار شدن عشق به امام حسین (ع) و معصومین (ع) در مردم است؛ تولی و تبری را در قلوب افراد تقویت می‌کند؛ روحیه انقلابی مورد تأکید رهبری را در افراد نهادینه می‌کند؛ فکر و عقل و دل و عاطفه را با هم هماهنگ و هم‌راستا کرده و حافظ بقای ارزش‌های دینی و الهی و آرمان‌های اسلامی می‌گردد و لذا می‌بینیم که چطور مورد هجمه‌ی سازمان‌دهی شده‌ی دشمنان قرار دارد.

 امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه گرایش به معنویت و اسلام روزبه‌روز بیشتر می‌شود، یادآور شد: امروز روند گرایش جهان به اسلام رو به فزونی است و رشد بالای ساخت مساجد در کشوری چون آمریکا در همین سال‌های اخیر، نشانه‌ی همین گرایش رو به رشد است.

 وی خاطرنشان ساخت: البته دشمنان تلاش می‌کنند نگذارند این گرایش به اسلام، به‌سوی تفکر اسلام حقیقی و مکتب تشیع هدایت شود و درعین‌حال با نفوذ و رخنه و ایجاد جریانات انحرافی، سعی دارند تفکر شیعه را از درون مورد آسیب قرار دهند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اگر جلسه هیات ما، روح امربه‌معروف و نهی از منکر را در افراد زنده نکند؛ با هدف قیام حسینی هم‌راستا نیست، اظهار داشت: دشمن می‌داند که مدافع حریم و حرم و آمربه‌معروف و ناهی از منکر، در پای منبر و روضه‌ی حسین (ع) تربیت می‌شود و لذا تلاش می‌کند تا این جایگاه را از میان برداشته یا لااقل بی‌اثر کند.

 وی با اشاره به تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس، گفت: حماسه دفاع مقدس با شور و شعور حسینی (ع) پیش رفت؛ سخنرانان و مداحان باید این هم‌زمانی را مغتنم شمرده و در جهت آشنایی مردم با فرهنگ ایثار و شهادت و روح و ریشه‌ی عاشورایی آن، از این فرصت بهره ببرند.

 آیت‌الله حسینی همدانی ببیان داشت: تطبیق تاریخ عاشورا با وقایع روز و روشنگری در خصوص تحریف واقعه‌ی کربلا، اولویت امروز هیات ها هستند.

 

وی با تأکید بر توجه به موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر و توسعه‌ی این مهم در هیئت‌ها با استفاده از ابزار هنر، گفت: چاپ و نشر و ترویج پیام‌های محرم و بیانات حسینی (ع) در دسته‌های عزاداری یا در قالب کتیبه‌های مجالس عزاداری، از اقدامات عملی مفید هیئت‌های عزاداری است که اثرگذار و سازنده است.

 نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: گویندگان و مادحین از مباحث توحیدی فاصله نگیرند که کلید سعادت فرد و جامعه است و اخلاق و سبک زندگی حسینی (ع) را موردتوجه قرار دهند.

 وی افزود: سخنرانان و مرثیه‌سرایان باید روح معنویت، استکبارستیزی و انقلابی گری را در جامعه و بخصوص جوانان زنده کنند و نباید اجازه دهند مجالس به‌سوی انحرافات و فرقه‌گرایی که خواست دشمنان است، کشیده شوند و روحیه‌ی بی‌تفاوتی نسبت به سایر مردم و مسلمین را که امروز دائماً ترویج می‌شود، در مخاطبین از بین ببرند.

 امام‌جمعه کرج ضمن تأکید بر لزوم گسترش فعالیت‌ها در فضای مجازی، ادامه داد: نکته‌ی مهم دیگری که نباید مورد غفلت واقع شود، توجه به جامعه‌ی اثرگذار بانوان است و هیئت رزمندگان استان البرز می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد.

 

خبرگزاری بسیج استان البرز

ارسال نظرات
پر بیننده ها