خبرهای داغ:
مسئول کمیته فرهنگی خواهران دومین جشنواره «شمیم خانواده» مطرح کرد

هدف از جشنواره «شمیم خانواده» ارتقاء ورزش قهرمانی بانوان و خانواده پاسداران

مسئول کمیته فرهنگی خواهران دومین جشنواره «شمیم خانواده» گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی «شمیم خانواده» ویژه همسران و دختران پاسدار با هدف ارتقاء ورزش قهرمانی در سطح خانواده پاسداران و ترغیب و تشویق ورزشی در بین بانوان صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۳۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

برگزاری جشنواره «شمیم خانواده» با هدف ارتقاء ورزش قهرمانی بانوان و خانواده پاسدارانزهرا کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: امسال همدان میزبان دومین جشنواره فرهنگی ورزشی «شمیم خانواده» ویژه همسران و دختران پاسدار با حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ از سراسر کشور است.

وی گفت: این جشنواره با هدف ارتقاء ورزش قهرمانی در سطح خانواده پاسداران و ترغیب و تشویق ورزشی در بین بانوان صورت گرفته است.

مسئول کمیته فرهنگی خواهران دومین جشنواره «شمیم خانواده» افزود: در بخش فرهنگی جشنواره تلاش شده با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) محیط ورزشی محیطی معنوی و فرهنگسازی در بعد اخلاقی، جوانمردی و تقوا همراه با فضای شاد و مفرحی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: ایجاد فرهنگ معنوی و اخلاقی باعث می‌شود ورزش هم عبادت شود و در کنار تقویت جسم ارتباط روح نیز داشته باشیم.

کرمی در ادامه با بیان اینکه اگر ورزش بتواند روح همدلی و گذشت را تقویت کند باعث فرهنگسازی در سطوح مختلف جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: همسران و دختران پاسدار بهترین سفیران اشاعه فرهنگ ورزش، چه ورزش قهرمانی و چه ورزش همگانی هستند.

وی در خصوص برنامه های اجرایی در این جشنواره، گفت: خوش آمدگویی به زبان‌های محلی همراه با موسیقی محلی، برگزاری عصر خاطره با حضور همسر شهید مدافع حرم که این برنامه با پرچم مقدس حضرت زینب(س) متبرک شد، اقامه نماز مغرب و عشا در جوار مزار شهدای گمنام، اهدا رزق معنوی به نمازگزاران و ایجاد غرفه‌های صنایع دستی، کتاب‌های تقریظی مقم معظم رهبری، سفال و سوغات همدان از جمله این برنامه‌ها بود.

مسئول کمیته فرهنگی خواهران دومین جشنواره «شمیم خانواده» ابراز داشت: همچنین نمایشگاه عکس در قالب همدان‌شناسی، معرفی علما و مشاهیر همدان، اماکن مذهبی و تفریحی، اکران فیلم جشنواره عمار در ساعات استراحت ورزشکاران در سالن اجتماعات خوابگاه نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

وی یادآور شد: طراحی چهره کودکان حاضر در جشنواره در مراسم اختتامیه، ایستگاه عکاسی با لباس محلی توسط ورزشکاران، ارائه مشاوره تخصصی در مورد ازدواج، تربیتی و همسرداری، تجدید میثاق ورزشکاران با شهدا و برگزاری مسابقه فرهنگی و ده‌ها برنامه فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این جشنواره است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار