خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آموزش باغداران و کشاورزان ملایری گفت: با آموزش محور شدن باغداری می توان تحول ایجاد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۹۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

ضرورت ایجاد تحول با آموزش محور شدن باغداری در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه عصر امروز در جشنواره «خوشه برتر» ملایر با اشاره به اینکه گام‌های آخر را در فائو برای ثبت جهانی ملایر در حوزه انگور برمی‌داریم، بیان داشت: این نوید را نیز به زودی جشن می‌گیریم.

وی با اشاره به آیات قرآن 11 بار در مورد انگور سخن به میان آمده است،  افزود: در مورد استانداردسازی انگور و آب در کشاورزی، آبیاری مدل قطره‌ای، پیوند دادن درختان، و ایستا بودن تاک و داربستی کردن باغات برای تولید با کیفیت باید به کشاورزان و باغداران آموزش داده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 8 هزار گونه انگور شناسایی شده است، گفت: بازار جهانی نباید منحصر به شیره و کشمش باشد.

وی با تأکید بر آموزش باغداران و کشاورزان ملایری ادامه داد: با آموزش محور شدن باغداری می توان تحول ایجاد کرد باید کشاورز ملایری بتواند دیگر مشتقات انگور از  جمله آبغوره را نیز تولید کند .

آزادیخواه با بیان اینکه اگر صادرات انگور در ملایر نباشد استان همدان در بحث صادرات هیچ معدلی ندارد، عنوان کرد: ما از این مزیت‌ها باید استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات