حجت الاسلام واعظ موسوی:

جدا دانستن قرآن و عطرت، منشاء اختلاف است

یک کارشناس دینی گفت:‌ قرآنی که باید مرجع وحدت باشد با برداشت های خودسرانه منشاء اختلاف شد، زیرا برخی مرجع ناطق قرآن یعنی عطرت را در نظر نگرفتند.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۵۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام واعظ موسوی در سلسله جلسات اخلاق ویژه خدام با عنوان با خدمان خورشید اظهار کرد: برخی از فرقه‌ها در اسلام از برداشت‌های شخصی از متن قرآن به وجود آمده است.
وی بیان کرد: قرآنی باید مرجع وحدت باشد، اما عده‌ای مرجع ناطق را در نظر نگرفتند.

این کارشناس دینی افزود: پیامبر زمانی قرآن و عطرت را همراه باهم ذکر کرد و فرمود: این دو هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند، برخی آن را نادیده گرفتند و علت اصلی عقب افتادگی‌ها همین نکته است.

حجت الاسلام واعظ موسوی خاطرنشان کرد: دوره محنة در تاریخ اسلام وجود دارد که مسلمانان بر سر حادث بودن و قدیم بودن قرآن یا یکدیگر جنگیدند، خون‌هایی ریخته شد که سبب آن جداکنندگان عطرت پیامبر از قرآن بودند.

وی ادامه داد: اینکه امام انتخاب شود تا بر جامعه حکومت کند مضحک است و امام باید کشف شود که برای، ولی فقیه هم همین روال وجود دارد.

این کارشناس دینی گفت: اگر شما دست از، ولی خود بردارید، آن¬ها از، ولی خودشان یعنی طاغوت و شیطان نمی‌گذرند و نماد‌های خود را بزرگنمایی می‌کنند.

وی تاکید کرد: گذاشتن نام اهل بیت (ع) بر روی فرزندان نمادی از پیروی از خط امامان است.

حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان اینکه در قرآن می‌خوانیم کسی که شعائر را زنده نگه دارد علامت تقوای قلب اوست، افزود: در زیارت جامعه آورده شده است چه شیرین است نام‌های شما و این زیبایی از تقوای قلب احساس می‌شود.

وی در خاتمه بیان کرد: در روز‌هایی که به ماه محرم نزدیک می‌شویم جنگ نماد‌ها را شاهد خواهیم بود و باید حواسمان باشد چه نمادی را تبلیغ می‌کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها