جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه مدافعان حرم از حریم ولایت دفاع می‌کنند گفت: کسانی که همه سرمایه‌گذاری‌های آمریکا را در منطقه خاکستر کردند همین شهدای مدافع حرم بودند.
کد خبر: ۸۹۱۷۸۲۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار اسماعیل قاآنی ‌در یادواره شهدای مدافع حرم که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بهارستان برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف رشادت شهدا اظهار داشت: بُعد مهّمی که در زمینه رشادت شهدا باید به آن توجه کرد این است که شهدای عالی مقام با همه وجود خود را به صحنه مبارزه آمده، و حتی هستی خود را فدا کردند و از خانواده‌های خود گذشتند.

وی ادامه داد: دلیل رشادت شهدا این بوده که ما مسلمان و شیعه هستیم و براساس سبقه دینی خود همواره به دنبال احیای دین بوده‌ایم، همچنان که امروز هم به برکت خون شهدا در نظامی زندگی می‌کنیم که بنایش حرکت بر مدار اسلام است.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه هیچ کدام از مسئولان مدعی نیستند که تمام زوایای کشور بر مدار دین است اما بنای ما حرکت بر مدار دین است افزود: دشمنان بنای ناسازگاری با انقلاب را دارند؛ از این رو این انقلاب همچنان که با فداکاری ایجاد شده با فداکاری نیز باید حفظ شود.

شهدا استمرار مسیر امام حسین(ع) و دیگر ائمه معصوم هستند

قاآنی ضمن اشاره به اینکه دشمنان هر روز توطئه‌ای برای انقلاب ایجاد می‌کنند گفت: مردم ما به این انقلاب تعلق خاطر دارند و برای استمرار آن هم بسیار فداکاری‌ و رشادت‌ها کرده‌اند، و شهدای عالی مقام استمرار مسیری هستند که امام حسین(ع) و دیگر ائمه معصوم پیش‌روی ما باز کردند.

وی با بیان اینکه این انقلاب و مردم جنگ را از دورن خانه‌های خود شروع کردند تصریح کرد: در اوایل انقلاب جنگ از درون شهرها شروع شد و ما از درون شهرها دفاع از خود، مملکت و نظام را شروع کردیم و پس از آن بود که جنگ به حاشیه شهرها کشیده شد، 8 سال این جنگ طول کشید و قدم به قدم جلو رفتیم تا جایی که می‌بینیم کسانی که در اوایل انقلاب از دورن شهرها جنگ با دشمن و دفاع از میهن را شروع کردند، امروز در ورای مرزها از مسلمانان منطقه دفاع می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: آثار و برکات شهدای عالی مقام منحصر به دوران خاصی نیست، زمانی در کردستان، بلوچستان، گنبد و سایر مناطق در مقابله با منافقان می‌جنگیدند، و زمانی دیگر در مقابله با دشمن بعث عراق از انقلاب جانانه دفاع کردند، و امروز نیز که فصل جدیدی از کار آغاز شده در اقصی نقاط کشور اسلامی جوانانی پیدا می‌شوند که در آن سوی مرزها از حوزه وسیعی از کشورهای اسلامی دفاع می‌کنند.

مدافعان حرم از حریم ولایت دفاع می‌کنند

قاآنی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان و مردم انقلابی از 31 استان کشور با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بر سر سفره دفاع مقدس می‌نشستند، و امروز که سفره دفاع از حرم پهن می‌شود نه تنها از این 31 استان، بلکه افراد مختلف از ده‌ها‌ کشور دنیا با خلوص نیت برای حفظ ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند.

وی در ادامه افزود: واژه مدافعان حرم واژه‌ای نیست که عده‌ای دور هم نشسته و این واژه را ایجاد کنند؛ بلکه این عنوان برگرفته از نام دلاورانی است که در صحنه‌های مختلف به عنوان مدافعان حرم می‌جنگند؛ همچنان که روح حاکم بر آن دفاع از حریم ولایت است.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه مدافعان حرم از سنگ، گل و چوب در جایی دفاع نمی‌کنند بلکه هر کدام از این حرم‌ها که به عنوان نماد دفاع مطرح می‌شود، جلوه‌گاه نورانیت ولایت هستند گفت: اگر این دلیرمردانی که از اقصی نقاط جهان به هم پیوند خورند، نبودند معلوم نبود با چه گرفتاری مواجه می‌شدیم.

11 سپتامبر خودزنی آمریکایی‌ها بود

قاآنی با اشاره به توطئه‌های آمریکا به ویژه در حادثه 11 سپتامبر تأکید کرد: پس از 11 سپتامبر که در واقع خودزنی آمریکایی‌ها و بهانه‌ای برای بهم ریختن دنیا بود، آمریکایی‌ها فکر کردند که به اصطلاح جهان تک قطبی درست کرده‌اند که می‌توانند جهان را ببلعند، و در نتیجه دو جنگ بزرگ در افغانستان و عراق به راه انداختند و خود نیز مستقیماً در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه جنگ افغانستان و عراق طبق اعلام آمریکا حدود 6 هزار میلیارد دلار هزینه داشته است، بیان کرد: آمریکا به بهانه تأمین امنیت خود و مقابله با گروه‌هایی که به حساب آن‌ها مخل امنیت قلمداد می‌شدند، وارد افغانستان شد؛ اما در نهایت علی‌رغم این هزینه‌ سرسام‌آور بسیار ضعیف‌تر و بی‌اعتبارتر از گذشته شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا از جنگ در افغانستان و عراق صرفاً جمهوری اسلامی ایران بود عنوان کرد: در آغاز جنگ سوریه، آمریکا که روزی القاعده و طالبان را دشمن امنیت خود می‌دانست، آن‌ها را به عنوان فرمانده جنگ علیه دولت سوریه معرفی می‌کند، تا جایی که القاعده در قالب اطلاعیه‌ای نیروهای خود را از همه دنیا در جبهه آمریکا علیه سوریه بسیج می‌کند.

شهدای مدافع حرم سرمایه‌گذاری آمریکا در منطقه را خاکستر کردند

وی در ادامه اظهار داشت: کسانی که همه سرمایه‌گذاری‌های آمریکا را در منطقه خاکستر کردند همین شهدای مدافع حرم بودند؛ آمریکا برای حفاظت از اسرائیل متعهد شده بود که به هر قیمتی در سوریه ورود پیدا کرده و عقبه جریانات مقاومت را بخشکاند، وگرنه سوریه به مراتب نسبت به سایر کشورهای مرتجع حاشیه خلیج فارس شرایط بهتری دارد.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه عربستان سعودی فاقد ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی در منطقه است تصریح کرد: آمریکا هیچ مشکلی با وضعیت کنونی عربستان ندارد؛ اما به سوریه که بسیاری از ارکان دموکراسی در آن رعایت می‌شود حمله می‌برد، که همگی اینها حکایت از بازی آمریکا دارد.

قاآنی ادامه داد: در جنگ سوریه اصل اساسی بر از بین بردن زیستگاه مقاومت بود، و به جمهوری اسلامی ایران درس بدهند که رقابت با این کشور چقدر هزینه دارد، و در همین مسیر نیز بسیاری از کشورها را با خود همراه کردند؛ اما جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه و شهدای خود و این اصل که مسئله سوریه باید توسط خود ملت سوریه حل شود، با این جریان همراه نشد.

جمهوری اسلامی ایران مشت محکمی بر دهان امریکا زد

وی با اشاره به اینکه آمریکا پای میز مذاکره می‌نشیند اما زیربار پایان جنگ نمی‌رود گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست مشت محکمی به دهان آمریکا بزند، آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که پس از حل مسئله سوریه به عراق برگردند؛ اما چون در شرایط استیصال قرار گرفتند و زمان زیادی نیز صرف شده بود، بلافاصله حمله به عراق را شروع کردند و تا دروازه‌های بغداد هم جلو آمدند و باز هم در این مقطع اگر شهدای مدافع حرم وارد میدان نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقی بیفتد.

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم جایگاه مهمی دارند و راه آن‌ها همان ادامه راه شهدای دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: شهدایی که به عنوان مدافعان حرم از ایران، افغانستان، پاکستان و لبنان آمدند، همه علاوه بر اخلاص و احساس وظیفه، مجاهد و مهاجر هم بودند، در قرآن کریم خداوند برای کسانی که مهاجرت می‌کنند جایگاه بلندی قائل است؛ بنابراین قطعاً برای این شهدا که هم مهاجرت کردند و هم مجاهدت جایگاه افضل‌تری درنظر می‌گیرد.

قاآنی اظهار داشت: امروز شهدای مدافع حرم با دفاع از حریم ولایت و اسلام توانستند اقتدار انقلاب اسلامی را در دنیا اثبات کنند؛ همچنان که دوست و دشمن نیز اقرار دارند که ایران این جنگ را با تدبیر و سلامتی انجام می‌دهد.

انقلاب یک حرکت زنده، پویا و پیش‌رونده است

وی در ادامه ضمن اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ روحیه انقلابی عنوان کرد: انقلاب یک حرکت زنده و پویا است و حادثه‌ای نیست که در یک مقطعی اتفاق افتاده باشد و اکنون متوقف شده باشد؛ بلکه انقلاب حرکتی پیش‌رونده است که هر روز باید متناسب با شرایط خود را تجهیز کند.

جانشین فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: روحیه انقلابی که از این نظام تولید می‌شود و به نیروهای مظلوم یمنی تزریق می‌شود، درسی است که شهدای عالی مقام ما به دیگران داده‌اند و تا به امروز هم هر که وارد این مکتب شده و شاگردی کرده با عزّت در مسیر رشد قرار گرفته است.

قاآنی در پایان ضمن تشکر از صبر و شکیبایی خانواده شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم که با تأسی از شهدای عالی‌قدر و فداکاری خانواده‌های آن‌ها راه پرافتخار تا رسیدن به حکومت جهانی امام زمان(عج) ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات