دبیر کمیته فرهنگ و آموزش کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی گفت: در ۵ هزار مدرسه آذربایجان غربی زنگ شروع سال تحصیلی ۹۶-۹۷ به دستان پیشکسوتان دفاع مقدس و به نام کنگره شهداء و دفاع مقدس نواخته می شود.
کد خبر: ۸۹۱۷۷۳۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فریدون سیدمصطفوی با اشاره به اینکه همه برنامه های شروع سال تحصیلی با رنگ و بوی کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی و دفاع مقدس برگزار می شوند، گفت: با توجه به همزمانی شروع سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و موضوع کنگره شهداء امسال در ۵ هزار مدرسه آذربایجان غربی زنگ شروع سال تحصیلی به دستان پیشکسوتان دفاع مقدس و به نام کنگره شهداء و دفاع مقدس نواخته می شود.

وی افزود: بازخوانی خاطرات دوران دفاع مقدس، پرده بردای از یادمان های شهداء در ۵۰ مدرسه و قرائت وصیت نامه ای از شهداء نیز از جمله برنامه های این مراسم است.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان مدارس باید معرفت کاملی نسبت به شهدای مدارس خود داشته باشند و مراسم صبحگاهی بهترین فرصت برای این اقدام است، تصریح کرد: در مراسم شروع سال تحصیلی و هر روز تا روز برگزاری مراسم کنگره شهدای ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی وصیت نامه شهداء به ویژه شهدای دانش آموز در مدارس قرائت می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از برگزاری مراسم ویژه شروع سال تحصیلی در دبیرستان شهید چمران ارومیه با حضور استاندار آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در این برنامه از یکی از یادمان های شهداء رونمایی می شود تا سال تحصیلی ۹۶-۹۷ با یاد شهداء و کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی آغاز شود.

وی با اشاره به سایر برنامه های این کمیته گفت: برگزاری یادواره های شهداء در مدارس ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی، برگزاری اجلاسیه مرکزی در ارومیه، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز و معلم و کوهپیمایی مشترک با سپاه شهداء از جمله برنامه های کمیته فرهنگ و آموزش کنگره شهداء است.

سیدمصطفوی خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار برگ تحت عنوان نامه ای به یک شهید آماده و در سه مقطع تحصیلی در سطح استان توزیع شده که حاوی دلنوشته ها و نامه های دانش آموزان به شهداء است.

وی با تأکید بر اینکه ۱۴۴ شهید معلم در استان وجود دارد، گفت: به یاد شهدای معلم تابلوهایی آماده شده که در هفته ای که کنگره برگزار می شود، از آنها پرده برداری خواهد شد.

وی گفت: قصه گویی با مضامین شهداء و دفاع مقدس با محوریت کنگره شهداء از جمله برنامه های کمیته فرهنگ و آموزش است که در کلاس های تابستانی مدارس برگزار شد و همچنین فراخوانی در خصوص تولید آثار ویژه شهداء برای دانش آموزان منتشر شده که از آثار دریافتی نیز نمایشگاهی برپا می شود.

دبیر کمیته فرهنگ و آموزش کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی اظهار کرد: برای فرهنگ سازی اندیشه های دفاع مقدس در اجلاسیه کمیته فرهنگ و آموزش ۵ هزار دانش آموز حضور خواهند داشت که در واقع اجتماع عظیم دانش آموزان برگزار می شود که بخش هایی از دفاع مقدس توسط راویان در این مراسم بازخوانی می شود.

ارسال نظرات