خبرهای داغ:
نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران گفت: پسته دامغان از کیفیت مطلوبی برای عرضه در بازارهای جهانی برخوردار است و ما با ایجاد رابطه تجاری با تولید کنندگان و تجار منطقه دروازه‌های بازار بزرگ چین را به روی پسته دامغان می‌گشاییم.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۱۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، ملیندا لیان نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران و یکی از میهمانان خارجی نخستین روز چهارمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان در جمع مسئولان، کارشناسان، تجار و بهره‌برداران بخش کشاورزی شرکت کننده در این جشنواره اظهار داشت: تبادلات تجاری دو کشور بزرگ ایران و چین بیش از 5000 سال قدمت دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران ضمن اظهار خرسندی از حضور در چهارمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان، اضافه کرد: شهرستان تاریخی دامغان جایگاه ویژه و شناخته شده‌ای در جاده ابریشم و پروژه احیای این جاده تاریخی و تجاری دارد که از بسیاری کشورهای جهان از جمله ایران و چین عبور می‌کرده است.

وی فرهنگ غنی دو کشور ایران و چین و بازار متنوع را ظرفیت مطلوبی برای همکاری دانست و خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده بازرگانان اقتصاد بزرگ کشور چین آمادگی خود را برای ارائه برند پسته دامغان در کشورمان به عنوان یک برند جهانی اعلام می‌کنم.

ملیندا لیان تصریح کرد: پسته دامغان از کیفیت مطلوبی برای عرضه در بازارهای جهانی برخوردار است و ما با ایجاد رابطه تجاری با تولید کنندگان و تجار منطقه دروازه‌های بازار بزرگ چین را به روی پسته دامغان می‌گشاییم.

گفتنی است در نخستین روز از چهارمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان مسئولان استان سمنان و شهرستان دامغان با اهداء "پسته طلایی" به عنوان نماد این جشنواره و طلای سبز دامغان به ملیندا لیان نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران و سفرای کشورهای بنگلادش و افغانستان از حضور و همکاری آنان قدردانی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها