حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: آن نقطه ای که زنجیر نبوت از آدم تا خاتم را به سلسله امامت متصل می کند غدیر است و غدیر صرفا معرفی علی علیه السلام نبود بلکه معرفی تمامی ائمه اطهارعلیهم السلام و فقها بود در واقع معرفی یک مسیر بود نه یک نقطه ثابت.
کد خبر: ۸۹۱۷۴۷۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه وحدتیه ضمن تبریک عید سعید غدیر خم با برشمردن پیام ها و درس هایی که می توان از واقعه غدیر گرفت به پیوند نبوت و امامت اشاره کرد و اظهار داشت: آن نقطه ای که زنجیر نبوت از آدم تا خاتم را به سلسله امامت متصل می کند غدیر است و غدیر صرفا معرفی علی علیه السلام نبود بلکه معرفی تمامی ائمه اطهارعلیهم السلام و فقها بود در واقع معرفی یک مسیر بود نه یک نقطه ثابت.
امام جمعه وحدتیه با اشاره به آینده نگری پیامبر اکرم(ص) در خصوص رهبری امت پس از خود، ویژگی های شایسته سالاری امام علی(ع) را برشمرد و تاکید کرد: در ولایت مداری، هیچ فردی به پای امام علی(ع) نمی رسید چرا که هم در دانش سرآمد همگان بود و هم در شجاعت و مجاهدت فی سبیل الله ؛ هم چنان که امام علی(ع) در پذیرش دین اسلام بر همگان سبقت گرفته بود.
ایشان در پایان خطبه اول به مقایسه اتمام و اکمال دین  پرداخت وافزود: اتمام به معنای"کمی" است یعنی تمام فروعات دین را تبیین کردم و اصول دین را برای مردم جا انداختم و راه مسلمانی را به تمام بیان کردم و اکمال هم به معنای"کیفی" است و معرفی امیرالمومنین(ع)از آخرین وظایف پیامبر اکرم(ص) بود.
حجت الاسلام موسوی در خطبه دوم پس از تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع) و عیدغدیر خم، ضمن محکوم کردن جنایات مدعیان حقوق بشر علیه مسلمانان میانمار آن را نشانه ثمره تخریب غدیر خم دانست و یادآور شد:تصاویر بسیار دلخراش وتکان دهنده مسلمانان مظلوم و بی پناه میانمار مانند آتش زدن منزل با اهل آن، دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و چنین جنایت هولناکی در سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر و بی تفاوتی برخی مسلمانان در حال اتفاق است.
خطیب نماز جمعه وحدتیه ادامه داد: بیشترین ضربه به مسلمانان بخاطر نادانی مسلمانان و دوری آن ها از اسلام است  و این در حالی است که روسای جمهور کشورهای اسلامی به آمریکا تاکید کرده اند. آمریکا هر گونه جنایتی هم انجام دهد حاضر به محکوم کردن آن نیستند.
وی اظهار داشت:  امیر کویت حادثه طوفان اخیر را به مردم و رئیس جمهور آمریکا تسلیت می گوید بدون این که اشاره ای به حادثه نسل کشی میانمار داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها