بررسی حواشی ایجاد شده درپی لغو کنسرت گلزار؛
با گذشت چند سال از برگزاری کنسرت های موسیقی در شهر سمنان به نظر می رسد تب برگزاری کنسرت در این شهر نیز مانند برخی نقاط کشور فروکش کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۷۴۱۱
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، "نمی گذارند کنسرت برگزار شود!" جمله ای است که هرچند در سالهای اخیر برای بسیاری آب نداشت اما برای عده ای دیگر نان خوبی به همراه داشت، اینک اما به نظر می رسد این جمله نیز کارکرد روزهای نخست خود را از دست داده است.

با نگاهی به سیر برگزاری کنسرت های موسیقی طی سالهای اخیر در سمنان شاید بتوان گفت هیجان ناشی از حضور در کنسرت های موسیقی حتی در بین جوانان علاقه مند به این برنامه نیز تا حد بسیار زیادی فروکش کرده است.

در سالهای گذشته گروههای موسیقی متعددی با سلایق گوناگون، سمنان را برای اجرای برنامه های خود انتخاب کردند که این امر البته در موارد زیادی با استقبال بی نظیر مردم و جوانان سمنان مواجه شد. 8 آبان 88 بود که جریان برگزاری کنسرت در سمنان با حضور احسان خواجه امیری رنگ و بوی تازه ای پیدا کرد. آن اجرا هم مانند بسیاری از کنسرت های دیگر کشور با حواشی خاصی همراه شد و انتقادات برخی چهره های استان را درپی داشت.

هرچند در سالهای بعد نیز برخی گروه های موسیقی کمتر شناخته شده برای اجرای برنامه های خود به سمنان آمدند اما حضور آنها نتوانست موج اجتماعی خاصی در این شهر ایجاد کند. این روند ادامه یافت تا آنکه در اولین روز خرداد سال 93، سفر مرحوم مرتضی پاشایی به سمنان و اجرای زنده وی در سالن غدیر این شهر موج تازه ای از مخاطبان هنر اول را با خود همراه کرد.

پس از حضور مرحوم پاشایی در سمنان که البته بدون حاشیه هم نبود، سیلی از برگزاری کنسرت های مختلف اعم از سنتی و پاپ به راه افتاد. حضور خوانندگان درجه اول و دوم کشور در سمنان در سالهای اخیر هرچند با استقبال مردم مواجه شد اما تعدد کنسرت های موسیقی در فواصل زمانی کم، به فروکش کردن تب حضور در این برنامه ها منجر شده است تا جاییکه بسیاری از تهیه کنندگان کنسرت در استان سمنان که روزگاری درپی استقبال مخاطبان، مجبور به تمدید سانس های خود می شدند امروز دغدغه فروش بلیت های خود را دارند.

علت لغو کنسرت گلزار در سمنان چه بود؟

طبق تبلیغات صورت گرفته توسط موسسه فرهنگی هنری رهپویان فارابی قرار بود محمدرضا گلزار، ستاره سرشناس سینما و موسیقی کشورمان با سفر به سمنان در شامگاه عید غدیر در سالن هلال این شهر به اجرای برنامه بپردازد اما مسئولان این موسسه دو روز مانده به برگزاری مراسم اعلام کردند این کنسرت لغو شده است.

مسئولان این موسسه در اطلاعیه خود دلیل لغو کنسرت محمدرضا گلزار را نزدیکی زمانی آن با ماه محرم و تشییع پیکر شهید حججی اعلام و به جهت لغو یکباره این کنسرت از مردم سمنان عذرخواهی کردند.

در این اطلاعیه همچنین به خریداران بلیت این کنسرت اعلام شده بود افرادی که اقدام به خرید بلیت کرده اند علاوه بر دریافت کامل پول خود، می توانند در مراسم آینده با این خواننده محبوب عکس بگیرند!

با این وجود آنچه که مسئولان موسسه رهپویان فارابی آن را "رعایت حرمت نزدیکی به ایام محرم و صفر" می نامند کمی دور از ذهن است و چندان منطقی و پذیرفتنی به نظر نمی رسد، چراکه همانطور که گفته شد این مراسم قرار بود در روز عید غدیر برگزار شود، روزی که در روایات دینی از آن به عنوان عیدالله اکبر یاد شده است.

مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان: مجوزهای لازم برای برگزاری کنسرت گلزار صادر شده بود

ابوالفضل دلارام مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار مرآت اظهار کرد: مجوزهای لازم از طرف این اداره کل برای برگزاری کنسرت آقای گلزار صادر شده بود و ما هیچ مشکلی برای برگزاری این کنسرت نداشتیم.

مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: این اداره کل، پیگیری های لازم برای برگزاری کنسرت مذکور را انجام داده بود اما این کنسرت به دلیل درگیری موسسه برگزار کننده با مدیر برنامه های آقای گلزار توسط خودشان لغو شد.  

دلارام با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صرفا مرجع صادر کننده مجوز برگزاری کنسرت ها است خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم را در خصوص برگشت پول عده ای که نسبت به خرید بلیت این کنسرت اقدام کرده بودند انجام داده ایم اما کلیه تبعات اجرا یا عدم اجرای کنسرت با موسسه برگزار کننده است و خریداران بلیت باید برای گرفتن وجوه خود به موسسه رهپویان فارابی مراجعه کنند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

ارسال نظرات
پر بیننده ها