خبرهای داغ:
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۳۳۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.
کد خبر: ۸۹۱۷۳۵۳
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، هرچند بعد از درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای اتخاذ اقدامات سرسختانه تر علیه کره شمالی، تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا رشد داشته، اما همزمان با تقویت شاخص ها در بازارهای بورس، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد کاهش به 1330 دلار و 60 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.2 درصد افزایش به 1335 دلار و 80 سنت رسید.

سهام های آسیایی که بعد از افزایش بی سابقه شاخص ها در بورس وال استریت، در اوایل امروز به نزدیک بالاترین رقم های 10 سال گذشته رسیده بود، کاهشی جزئی را شاهد بوده است.

دومینیک اشنایدر، در موسسه مدیریت دارایی یو بی اس در هنگ کنگ گفت: «به نظر می رسد که شاخص ها در بازارهای بورس آسیا رکوردهای جدیدی را تجربه کرده است. این بدان معناست که مردم می خواهند ریسک کنند.»

وی افزود: «من فکر می کنم این نشان دهنده وضعیت مساعد اقتصادی است و کاهش اشتها برای ریسک پذیری در حال از بین رفتن است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد، تحریم های تصویب شده علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل یک گام کوچک است و به هیچ وجه با آنچه باید برای مقابله با برنامه هسته ای این کشور صورت گیرد، قابل مقایسه نیست.

معمولا در هنگام بالا گرفتن وضعیت های آشفته سیاسی و اقتصادی، بازار طلا یک محل سرمایه گذاری امن برای سرمایه گذاران محسوب می شود.

ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز اندکی افزایش داشت، در حالی که در مقابل سبد ارزهای معتبر جهانی با افت 0.1 درصدی مواجه بود. اما دلار همچنان بالاتر از پایین ترین رقم دو سال و نیم گذشته که هفته پیش تجربه کرده بود باقی ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها