خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین به ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرایی جشن عاطفه‌ها در سال جاری پرداخت.
کد خبر: ۸۹۱۷۳۲۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ محمد صیادی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته مداد استان قزوین با اشاره با روزهای پایانی تعطیلات تابستانی و آغاز سال تحصیلی بیان کرد: جشن عاطفه ها به رسم دیرینه هر سال به منظور تامین مایحتاج، پوشاک و نوشت‌افزار تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می شود تا هیچ دانش آموزی بدون وسایل تحصیل روانه مدرسه نشود.
وی افزود: جشن عاطفه‌ها در شهریور و مهر ماه سال جاری با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت موجود اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بالقوه سطح جامعه، اشاعه فرهنگ نوع‌ دوستی، ترویج سنت حسنه انفاق، رفع نیاز دانش آموزان بی‌بضاعت و ایجاد فضای پرنشاط و مطلوب برای تأمین نیازهای تحصیلی فرزندان خانواده‌های نیازمند برگزار می‌شود.
صیادی با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی این جشن به همت امدادگران کمیته امداد و همکاری صداوسیما، سازمان آموزش‌وپرورش و بسیج سازندگی انجام می شود، گفت: مرحله نخست برگزاری این جشن ملی با شعار "مهر در انتظار همدلی" همزمان با شروع سال تحصیلی جدید به مدت دو روز از پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه سال جاری آغاز می شود که در نخستین روز پایگاه‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراکز شهرستان ها و میادین بزرگ شهرها میزبان مردم نیکوکار هستیم.
وی افزود: در ادامه برگزاری این جشن ملی، پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) در میعادگاه‌های نماز جمعه استان پذیرای هدایای اقشار مختلف مردم بوده ودر مرحله دوم که برای روز ۱۹مهرماه برنامه ریزی شده است، دانش آموزان نیکوکار در سطح مدارس استان در این جشن مشارکت و به نیازمندان تحت حمایت کمک می کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: تعامل و همکاری‌های لازم با مؤسسات، خیران، ارگان‌ها، نهادها و اصناف، اتحادیه پوشاک کیف ، کفش و لوازم‌التحریر برای دریافت کمک‌های مردمی داخل و خارج استان انجام‌شده است همچنین دفاتر کمیته امداد در 6 شهرستان این استان آمادگی لازم به‌منظور دریافت کمک‌های مردم نیکوکار برای توزیع در بین دانش آموزان و دانشجویان نیازمند رادارند.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 9 میلیارد ريال کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها بین دانش آموزان نیازمند توزیع‌شده است، ادامه داد: امسال علاوه برنامه ریزی لازم برای استقرار و فعالیت یک هزار و 987 پایگاه انجام شده است تا مردم نیکوکار در اقصی نقاط استان به سهولت کمک های خود را اهدا کنند.
صیادی با تاکید بر خدمت رسانی به دانش آموزان محروم توضیح داد: اجازه نمی دهیم فردی به دلیل فقر و عدم توان مالی از تحصیل باز بماند به همین منظور مبلغ جمع‌آوری شده به سرعت و قبل از بازگشایی مدارس با محوریت حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان، میان دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند توزیع خواهد شد.
وی یادآور شد:هموطنان می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی # ۰28 *۸۸۷۷* کمک‌های نقدی خود را برای جشن عاطفه ها واریز کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها