عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سن رفتارهای پرخطر میان دانش‌آموزان کاهش یافته و شادی و نشاط در مدارس کمرنگ است.
کد خبر: ۸۹۱۷۳۰۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، فریده اولاد قباد در نشست ستاد عالی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی در سال تحصیلی 96_97 اظهار کرد: اگر میزان رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان زمانی در دوره متوسطه دوم پررنگ بود هم اکنون شاهد ترویج آن در دوره متوسطه اول و ابتدایی هستیم و این سوال مطرح است که ورزش همگانی و حرفه‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چه نقشی دارد؟

وی افزود: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای چه تاثیری را در پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی داشته است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بنده از سال 81 تا 89 مجری طرح مدارس مروج سلامت بودم و تعداد زیادی از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم مهارت‌های اساسی زندگی از جمله نه گفتن برای مواجهه با رفتارهای پرخطر را نمی‌دانند و سهم آموزش و پرورش در آموزش مهارت‌های اساسی زندگی بسیار پایین است.

اولاد قباد بیان کرد: کمبود فضاهای ورزشی در حوزه بانوان را شاهد هستیم که امیدوارم در بودجه سال 97 اعتبار مناسبی به این موضوع اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح شادی و نشاط ملی در کشور ما به ویژه در حوزه آموزش و پرورش کمرنگ است, افزود: توجه به این مسئله می‌تواند در پیشگیری از افسردگی بین دانش‌آموزان موثر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: می‌توان برنامه‌هایی را در رابطه با حفظ هویت فرهنگی با محوریت شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان اجرا کنیم. در بحث المپیادهای ورزشی و استعدادیابی دانش‌آموزان چه میزان خروجی داشتیم و نقش مدارس در استعدادیابی چیست؟

انتهای پیام

ارسال نظرات