خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دولت به دنبال کاهش جمعیت یارانه بگیران در سراسر کشور است و قرار است با واگذاری مسئولیت پرداخت یارانه‌ها به امداد، یارانه تنها به افراد نیازمند پرداخت شود.
کد خبر: ۸۹۱۷۲۸۸
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید پرویز فتاح در جمع خیران شهرستان سیرجان استان کرمان گفت: در رابطه با ماموریت کمیته امداد در سراسر کشور یک وحدت رویه ایجاد شده است.

وی افزود: مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها در رابطه با کمیته امداد یک نظر داشته و همه مسئولان در پی افزایش کمک‌ها به نیازمندان هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ظرفیت نظام برای حل معضل فقر استفاده خواهیم کرد تصریح کرد: باید مسئولان با تمام قوا برای حل مشکل فقر اقدام کرده و ریشه کن کردن فقر نیازمند عزمی ملی است.

فتاح با تاکید بر اینکه فاصله زندگی مسئولان با فقرا نباید چندان زیاد باشد تصریح کرد: مسئولی که فاصله زندگی اش با فقرا بسیار زیاد باشد هیچ گاه قادر نخواهد بود مشکل نیازمندان را حل کند.

وی با اشاره به سیاست‌های تبیین شده در برنامه ششم توسعه اذعان کرد: در سیاست‌های برنامه ششم توجه ویژه‌ای به نیازمندان شده و این می‌تواند زمینه ساز حل مشکلات فقرا باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه مجلس میزان مستمری مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی ٣ برابر شده است.

فتاح در خصوص مبالغ تخصیص داده شده به اشتغال نیازمندان اظهارکرد: سال گذشته با مصوبه مجلس هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان در بودجه در نظر گرفته شد و در سال جاری این میزان به ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان رسیده است.

وی با تاکید بر اهمیت کاهش جامعه تحت پوشش کمیته امداد خاطرنشان کرد: باید مقدمات کاهش مددجویان کمیته امداد از طریق توانمند شدن مددجویان را فراهم کنیم و این رویه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با انتقاد از پرداخت یارانه به تمام اقشار تصریح کرد: یک اشتباه از سوی مسئولان در رابطه با پرداخت یارانه صورت گرفت و باید بپذیریم که این تصمیم اشتباه بوده است.

فتاح ادامه داد: انتظار داریم با کمک کمیته و امداد و بهزیستی شرایط برای تغییر در نحوه ارائه یارانه‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه " نباید تاکید داشته باشیم که حرف مرد یکی است" اظهارکرد: زمانی که در رابطه با پرداخت یارانه‌ها به تمام اقشار اشتباه صورت گرفته باید این اشتباه را بپذیریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور رفع فقر مطلق خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری به دنبال برطرف کردن رفع فقر مطلق است و باید تاکید شود که این مهم با حمایت از ١٢ میلیون نفر فقیر مطلق در کشور محقق شود.

فتاح با اشاره به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد گفت: ٦ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند و باید برای کاهش این آمار برنامه ریزی شود.

وی با ارائه آماری از ایتام تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: در حال حاضر ١٧٥ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که به طور متوسط ماهیانه به هر یتیم ١٤٠ هزار تومان از سوی خیرین پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه خودکفایی مددجویان تنها به ارائه وام اشتغال محدود نمی‌شود اظهارکرد: خودکفایی نیازمندان با راهکار‌های مختلفی نظیر ارائه پرداخت وام، خرید مسکن، تامین هزینه‌های درمانی و ... محقق می‌شود و نباید خودکفایی را تنها به پرداخت وام اشتغال محدود کرد.

فتاح تهیه مسکن برای نیازمندان را یک الزام دانست و بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که افراد فاقد مسکن مشمول دریافت کمک‌هایی برای تهیه مسکن شوند زیرا نداشتن خانه فقر خانواده‌ها را افزایش می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها