با حضور جمعی از مسئولان کشوری.
دو جلد کلام الله مجید بنابر تقاضای دو تن از هنرمندان گروه نمایشی کشور اکراین طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری، استانی وشهرستانی در مریوان به آن‌ها اهدا شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۲۷۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، از برنامه‌های جنبی دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان رونمایی از دو عنوان کتاب و پورتال تخصصی تئاتر خیابانی بود.



در این برنامه دو جلد از قرآن کریم بنابر تقاضای دوتن از هنرمندان گروه نمایشی با عنوان مرغ دریایی که از کشور اکراین در این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت کرده بودند، توسط مسئولان حاضر در این مراسم به آن‌ها اهدا شد.


پورتال تخصصی تئاتر خیابانی ایران و دو عنوان کتاب تئاتر خیابانی نوشته فریندخت زاهدی و علی ظفر قهرمان نژاد در این مراسم رونمایی شد.


مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در این مراسم گفت: دکتر فریندخت زاهدی نویسنده کتاب تئاتر خیابانی که دراین مراسم از آن رونمایی می‌شود در حوزه‌های مختلف تئاتر صاحب نظر هستند و نقش موثری هم در خانواده تئاتر داشته ودارند.


مهدی شفیعی بیان کرد: دکتر زاهدی در حوزه سازمان تئاتر وشکل دهی گروه‌های تئاتر در کشور همواره دغدغه داشتند و دراین راستا هم اقدامات ارزشمندی را انجام دادند.


وی اظهارداشت: امیدوارم این کتاب مرجع ارزشمندی برای مطالعه در حوزه تئاتر خیابانی و عاملی برای نزدیگی گروه‌های تئاتری با مسائل تئوری و دانشگاهی باشد.


مدیر کانون تخصصی تئاتر ایران هم در این مراسم گفت: از این به بعد هنرمندان حوزه تئاتر خیابانی می‌توانند اطلاعات، داده ها، مقالات، نقد‌ها و سایر مطالب در ارتباط با تئاتر خیابانی را از این پورتال دریافت کنند.


سامان خلیلیان با اشاره به اینکه این پورتال به عنوان خانه اخبار و جایگاه مستقل تئاتر خیابانی است، اظهارداشت: تمامی هنرمندان با ارائه اخبار مربوط به گروه‌های خود می‌توانند از نحوه فعالیت گروه‌های مختلف در سراسر کشور اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات