خبرهای داغ:
در جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان مطرح شد
جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان با حضور مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، رئیس سازمان بسیج دانشجویی و نماینده ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۲۷۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت و درمان، رئیس سازمان بسیج دانشجویی، نمایندگان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، فرهنگیان، جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه ای، نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و نماینده ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.

 ایرجی کجوری: تاکید ما بر تشکیل ستاد اربعین در تمام دانشگاه‌های کشور است

فضل الله ایرجی‌کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در این نشست گفت: تاکید ما بر تشکیل ستاد اربعین در تمام دانشگاه‌های کشور است تا دانشجویان به صورت متمرکز و با هماهنگی و محوریت بسیج دانشجویی هر دانشگاه، راهی این سفر معنوی شوند.

وی با تاکید بر رعایت قوانین کشور میزبان و دقت به هشدارهایی که پیش از اعزام به دانشجویان داده خواهد شد، افزود: هدف از راه اندازی ستاد دانشگاهی اربعین، زیارت و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) است.

ایرجی با ذکر این نکته که پیش بینی می‌شود بیشترین میزان اعزامی از مرزهای شلمچه و چزابه خواهد بود به دانشگاه‌ها توصیه کرد برنامه ریزی اعزام‌ها به صورتی انجام شود که حتی الامکان سفرهای داخلی برای اعزام کاروان‌های دانشجویی از طریق حمل و نقل ریلی که از ایمنی بیشتری برخوردار است صورت پذیرد.

 یزدان‌مهر: پرداخت ویژه وام عتبات به دانشجویان در آستانه اربعین

در ادامه رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: در آستانه اربعین حسینی و به منظور حمایت دانشجویان و حمایت از این اقدام معنوی و فرهنگی به دانشجویان متقاضی به صورت ویژه وام دانشجویی عتبات عالیات پرداخت می‌شود.

یزدان مهر افزود: سقف پرداخت وام به دانشجویان مجرد ۱۰ میلیون ریال و دانشجویان متأهل ۱۵ میلیون ریال پیش بینی شده است.

 گودرزی: اعزام دانشجویان به عتبات در اربعین به صورت کاروانی

در پایان داود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد: اعزام دانشجویان در اربعین حسینی (ع) بر عهده سازمان بسیج دانشجویی است. اعزام‌ها به صورت کاروانی در سراسر کشور انجام می‌شود، دانشجویانی که می‌خواهند به صورت انفرادی اعزام شوند با ثبت نام در سامانه سماح می‌توانند از خدمات بسیج دانشجویی در طول اعزام استفاده کنند.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان افزود: دانشجویان می‌توانند در سامانه اینترنتی سماح که متعلق به ستاد اربعین کشور و سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات زائران است ثبت نام کنند. دانشجویان زمان ثبت نام باید نام رشته، دانشگاه و محل تحصیل خود را نیز درج کنند.

گفتنی است ستاد اربعین دانشگاهیان زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین کشور و با محوریت و مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بوده و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاها، وزارت بهداشت، معاونین فرهنگی جمعی از دانشگاه‌ها و سازمان بسیج دانشجویی عضو این ستاد هستند و دبیرخانه دایمی این ستاد و کمیته‌های تخصصی نیز در سازمان بسیج دانشجویی کشور مستقر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها