خبرهای داغ:
منابع خبری در عربستان از بازداشت یک مبلغ دیگر در ادامه بازداشت‌های چند روز گذشته روحانیون در این کشور، خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۱۷۲۰۶
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، فعالان رسانه‌ای در عربستان سعودی می‌گویند، مقامات این کشور روز دوشنبه مبلغ و پژوهشگر حوزه دینی «حسن فرحان المالکی» را بازداشت کرده‌اند.

عباس حسن المالکی، فرزند حسن المالکی، این خبر را تأیید کرد و در توییتی نوشت: بعد از «سلمان العوده» و «عوض القرنی»، مالکی سومین مبلغ سعودی شد که طبق اخبار وارده طی دو روز گذشته بازداشت شده است.

حسن فرحان المالکی یکی از مبلغان مذهبی جنجالی در عربستان است که مواضع او مخالف و موافق‌های زیادی دارد. نظرات او درباره «عدالت صحابه» پیامبر نیز از موضوعات جنجالی درباره او است که گفته می‌شود باعث حساسیت زیادی شده است.

پیشتر و در اکتبر سه سال گذشته در سال 2014 نیز مقامات عربستان او را بازداشت کرده بودند. او آزاد شد اما از سفر به خارج از کشور منع شد.

طی روزهای گذشته نزدیک به 20 روحانی سعودی بازداشت شده‌اند. حساب کاربری «معتقلی الرأی» در عربستان سعودی میگوید لیست بازداشتی‌ها فراتر از 20 نفر رفته در روزهای گذشته.

علاوه بر این، روز گذشته، روزنامه سعودی الحیاة، یکی از نویسندگان خود به نام «جمال خاشقجی» را که در دنیای رسانه مکتوب جهان عرب مشهور است، از نوشتن در این روزنامه (تا اطلاع ثانوی) بازداشته است.

همزمان که برخی علل بازداشت روحانیون در عربستان را همفکری و نزدیکی فکری آنان به جماعت اخوان المسلمین می‌دانند، جمال خاشقجی روز گذشته در توئیترش نوشت که با سردبیر روزنامه «درباره مسائل مختلفی صحبت و توافق کردیم اما بر سر موضوع اخوان المسلمین همچنان اختلاف نظر داریم و من مدتی در این روزنامه نخواهم نوشت».
ارسال نظرات
پر بیننده ها