قنات روستای زیروقت بردسکن بعد از گذشت ۸ ماه بی آبی به همت بسیجیان روستا احیا و باعث خوشحالی مردم این روستا شد.
کد خبر: ۸۹۱۷۱۸۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، روستای زیروقت از توابع بخش مرکزی بردسکن و از روستا‌های کوهپایه و در قسمت شمالی این شهرستان واقع شده است. قنات این روستا به مدت ۸ بدون آب بوده است که بسیجیان پایگاه شهید کریمی روستای زیروقت در حرکتی جهادی اقدام به احیا این قنات کردند که بعد از گذشت یک هفته کار و تلاش آب در مسیر این قنات جاری و باعث خوشحالی مردم روستا شد.

دیباجی از ساکنان این روستا در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد:، مردم روستا از آب این قنات برای مصارف کشاورزی استفاده میکنند که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی در منطقه کوهپیایه، با قطع شدن آب قنات اهالی روستا نگران از این مسئله بودند که این قنات دیگر آبی برای استفاده نخواهد داشت که به لطف خدا و کمک بسیجیان و مردم روستا، قنات احیا و آب در آن جریان پیدا کرد و زمانی که آب از مظهر قنات پدیدار شد اشک شوق در چهره برخی از ساکنین دیده میشد.

علیمحمد غلامی مسئول پایگاه بسیج شهید کریمی روستای زیروقت نیز گفت: قنات روستای زیروقت ۹۰۰ متر طول و مادر چاه آن هیجده متر عمق دارد که با برنامه ریزی و هماهنگی با ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن در قالب اردوی جهادی، ۲۰ نفر از بسیجیان پایگاه بسیج روستا در یک اردوی هفت روزه اقدام به احیا و مرمت قنات کردند که کار و تلاش ان‌ها به ثمر نشست و آب در مسیر قنات جاری شد.

وی افزود: هزینه اجرای احیا این قنات مبلغ ۲۰ میلیون ریال بوده که این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و کمک‌های سپاه ناحیه بردسکن جمع آوری شده است.

سرهنگ دوم پاسدارعلی محبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن در بازدید از این قنات اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اجرایی در اردو‌های جهادی مرمت، بازسازی و احیای قنوات در مناطق محروم و کم آب بردسکن است و در حال حاضر در ۴ روستای دیگر نیز بسجیان جهادگر در حال فعالیت در قنوات هستند که انشاالله آب در سایر قنوات نیز همانند قنات روستای زیروقت جاری و باعث خوشحالی ساکنان مناطق خود شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها