خبرهای داغ:

برپایی همایش شیرخوارگانی حسینی در ۴۰۰ نقطه فارس/ ۷۰ هزار دست لباس تهیه و توزیع می‌شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس از برپایی همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در ۳۱ شهریورماه جاری در ۴۰۰ نقطه این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۷۱۷۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

شاهرخ صبوری، مسئول مركز فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) و دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس  از برپایی چهاردهمین سال برگزاری همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با نقاط مختلف دنیا در این استان خبر داد و گفت: امسال مانند روال هر سال این همایش در نخستین جمعه محرم در استان فارس نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه ۴۱ كشور و ۵ قاره میزبان اجرای همایش عظیم شیرخوارگان حسینی هستند، افزود: در كشورمان این همایش در ۴ هزار و ۵۰۰ نقطه و در استان فارس نیز در ۴۰۰ نقطه همایش مذكور برگزار خواهد شد.

صبوری با یادآوری اینكه سال گذشته این همایش در ۳۰۰ نقطه استان فارس برگزار می‌شد و برای آن ۶۰ هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی تهیه و توزیع می‌شد، گفت: اما امسال به حول و قوه الهی این تعداد به ۴۰۰ نقطه رسیده و ۷۰ هزار دست لباس نیز آماده و در سطح شهرستان‌های فارس توزیع خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس، زمان برگزاری این همایش را جمعه، ۳۱ شهریورماه جاری اعلام كرد وگفت: بزرگترین و اصلی‌ترین سند كربلا مظلومیت و شهادت حضرت علی اصغر(ع) است كه باید همواره به این سند متقن چنگ زد و متوسل شد.

وی، تداوم نهضت عاشورا را تنها راه نجات از بندگی و بردگی استكبار برشمرد و گفت: بحمد الهی روز به روز كلمه عاشورا و حضرت علی‌اصغر(ع) در دنیا شناخته‌تر شده و حركت‌های جهانی دراین رابطه صورت می‌گیرد.

صبوری همچنین این نكته را یادآور شد كه سال گذشته استان فارس در برگزاری همایش عظیم شیرخوارگان حسینی هم به لحاظ كمی و هم كیفی حائز رتبه نخست كشور شده بود، گفت: این برنامه امسال نیز مانند سال گذشته با محوریت حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی حضتر علی‌اصغر(ع) فارس با یادآوری اینكه در حاشیه این همایش برنامه‌های جانبی نیز اجرا خواهند شد، گفت: یكی از این برنامه استقرار ایستگاه‌های پزشكی و ارائه خدمات رایگان پزشكی به شیرخوارگان حسینی است كه در این راستا ۱۲۰ پزشك و كارشناس خانواده و بهداشت با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز و مركز بهداشت والفجر به یاری ما آمدند.

وی، همچنین راه‌اندازی كانال تلگرامی مجمع به‌منظور تداوم ارتباط با شیرخوارگان حسینی در طول سال و ارائه برنامه‌های فرهنگی به آنان را از دیگر برنامه‌های جانبی این مجمع برشمرد و گفت: ما به وسیله برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی می‌توانیم فرزندان خود را در مقابل تهاجم‌های فرهنگی دشمنان بیمه كنیم.

صبوری در ادامه یادآور شد كه كار آماده‌سازی لباس‌های شیرخوارگان حسینی از ۱۰ روز قبل آغاز شده و تا ۲۷ شهریورماه ادامه دارد و سپس ادامه داد: از همه مادران و بانوان علاقه‌مند جهت مشاركت در این كار خیر دعوت می‌شود كه علاقه‌مندان برای این كار می‌توانند به آدرس بلوار سرداران، چهار راه سرداران، نبش چهار راه، مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) مراجعه كنند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس در پایان گفت: به‌منظور ارائه آخرین گزارش‌ فعالیت‌های قرآنی انجام شده و همچنین هماهنگی و توزیع لباس‌های شیرخوارگان حسینی در یكشنبه هفته آینده نشست دست‌اندركاران این همایش در سراسر استان فارس در ساعت ۱۴ در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار خواهد شد و بعد از آن نیز در سال ۱۵:۳۰ نشست خبری با حضور اصحاب رسانه درباره این همایش در همان مكان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار