خبرهای داغ:
همسر شهید «فانوسی» گفت: حجاب زن ایرانی در تمام مراحل می‌تواند بزرگ‌ترین حرمت و حریم برای دفاع از خون شهدا را داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۱۷۱۳۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

حجاب زن ایرانی بزرگ‌ترین حرمت و حریم برای دفاع از خون شهدا/ دشمن به‌دنبال دور کردن ما از فرهنگ شهید و شهادت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سمیرا حمیدی‌نامدار شامگاه سه‌شنبه در مراسم عصر خاطره با شهدا که همزمان با آغاز دومین جشنواره فرهنگی ورزشی همسران و فرزندان دختر شاغلین سپاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره به نوعی می‌تواند نشانه فرهنگ زنان مسلمان ما باشد.

وی گفت: هر کسی وارد راه عاشورا شد، قلبی که در این وادی پرورش یافت، سالم‌ترین و محکم‌ترین قلبی بود که در تمام مراحل زندگی، هر شخص می‌تواند برای خود نگاه دارد و امروز شهدای مدافع حرم ما می‌توانند بزرگ‌ترین درس عبرت‌هایی باشند که در حال حاضر می‌توانند برای ما الگوی برتر باشند.

همسر شهید «فانوسی» با بیان اینکه برخی از شهدای مدافع حرم ما حتی جنگ تحمیلی را نیز درک نکرده بودند، عنوان کرد: تنها چیزی که می‌توانیم از شهدا بگوئیم از یاد و خاطرات و الگوی رفتاری آنان است و اینکه شهدا بدون هیچ شک و تردیدی حسینی شدند و این بزرگ‌ترین درس عبرتی است که ما می توانیم در زندگی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: ما از زندگی شهدا سه درس عبرت می‌توانیم بگیریم یکی اینکه در هر مقام و منصبی می‌توانیم بنده باشیم و بندگی کنیم و اینکه در هر مکان و هر منطقه‌ای که هستیم زندگی خود را چگونه باید ادامه دهیم و فلسفه درست زندگی کردن از کجا آمده و بهر چه آمده‌ایم و به کجا می رویم.

حمیدی با اشاره به اینکه درست مردن را شهدا به ما آموختند، افزود: شهادت دلیلی است که ما می‌اندیشیم که بسته شده و نمی‌توانیم به این مقام و مرتبه برسیم اما این شهدا سربازان گمنام امام زمان(عج) بودند و راه را به ما نشان دادند.

وی ادامه داد: پیام شهدا این است، هر کاری که در زندگی می‌خواهید انجام دهید به نیت «قربت الی الله» انجام شود تا اثرگذاری آن کار بیشتر از همیشه باشد.

*دشمن به‌دنبال دور کردن ما از فرهنگ شهید و شهادت است

همسر شهید «فانوسی» گفت: امروز دشمنان ما می خواهند با الفاظی ذهن جوانان ما را منحرف کنند و بگویند شهدای ما برای پول و مسائل مادی می‌روند؛ دشمن می‌خواهد فرهنگ شهید و شهادت را از ما دور کند اما نمی‌تواند این کار را انجام دهد بنابراین به هر ترفندی دست می‌زند.

وی تصریح کرد: ما در همه زندگی میدان مسابقات داریم و می‌توانیم در همان مسابقات بهترین برنده‌ها باشیم، میدانی که امروز ما زنان می‌توانیم برنده میدان باشیم زندگی است و هر زن می‌تواند خورشید تابنده زندگی خود باشد.

حمیدی بیان کرد: اگر زنان ما در جامعه امروز بتوانند مادران و همسرانی نمونه و کسانی باشند که نسل امام زمانی(عج) و نسل امام حسینی(ع) تربیت کنند می‌توانند فردی ولایی و انقلابی باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز که پرچم حرم حضرت زینب(س) مهمان مجلس ما است بیاییم با حضرت زینب(س) عهد و پیمانی ببندیم و بگوئیم زنان ما می‌توانند.

همسر شهید «فانوسی» ابراز داشت: امروز هدف دشمن خانواده‌های ما است چراکه اگر خانواده متلاشی شود کسی نمی‌تواند در صحنه نبرد و مبارزه با استکبار قدم بردارد بنابراین این شما بانوان هستید که می‌توانید بزرگ‌ترین افتخار را برای مملکت به وجود آورید.

وی با بیان اینکه امروز که نعمت بزرگ امنیت را داریم مدیون خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم هستیم، گفت: ایمان مردان ایرانی در تمام عرصه‌ها حرف اول را می‌زند چراکه کسی که حسینی شد در تمام مراحل به نیت «قربت الی الله» پا در راه جهاد و مبارزه با استبداد و استکبارستیزی می‌گذارد.

حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز حجاب زن ایرانی در تمام مراحل می‌تواند بزرگ‌ترین حرمت و حریم برای دفاع از خون شهدا را داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات