امام جمعه ایلام گفت: ایلام، امن‌ترین و نزدیکترین مسیر برای تردد زوار اربعین است.
کد خبر: ۸۹۱۷۰۵۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدنقی لطفی  در جمع خانواده کارکنان فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار داشت: تردد بیش از 50 درصد زوار اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی مهران در سال گذشته نشانگر اهمیت این مرز بین‌المللی است و تقاضا داریم با توجه به پویایی استان و مردمان مهمان نوازش ، مشکلات کوچک برجسته نشود و استان را ناامن جلوه ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایلام، امن ترین و نزدیکترین مسیر برای تردد زوار اربعین است گفت: مرز بین‌المللی مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات بیش از پیش نیازمند تقویت و توجه مسئولان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیره و روش معصومین اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهمترین توصیه های امامان معصوم(ع) ،عمل کردن به دستورات و سیره عملی و علمی آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: امامان معصوم (ع) سراسر زندگی با برکتشان مالامال از آموزه های حیات بخش است و اگر جامعه بشری آموزه های وحیانی عصمت و طهارت را در زندگی خود به کار گیرند دچار بحران های خطرناک و خانمان سوز نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه جامعه بشری به شدت در معرض نابودی است گفت:امروز خانواده در تمدن غرب با این همه پیشرفت به شدت در معرض نابودی قرار دارد وعلت آن نیز دوری از اخلاق و تعالیم حیات بخش انبیاء و اولیاء است.

لطفی یادآور شد: متأسفانه با پایمال شدن اخلاق در کشورهای غربی ، و وجود امکانات رسانه ای و شبکه های مجازی این تهدیدات  در حال گسترش و این زنگ خطری است که خانوادهای ما تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد :وظیفه ارکان خانواده که پدر و مادر را شامل می شود بسیار خطیر و سنگین است و غفلت از آن خطراتی را برای خانواده و نظام آن در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به خطرات فضای مجازی نیز اشاره و تصریح کرد:شبکه های اجتماعی دشمنان داخلی هستند، دشمنی که نه تنها هیچ احساس ترسی ندارد بلکه با آغوش باز از آن استقبال می شود.

وی افزود: دشمن در فضای مجازی برای همه رده های سنی از آن کودک تازه راه افتاده تا پیرمرد 80ساله برنامه دارد وبه لجن پراکنی و متنفر کردن جوانان از ازدواج ، حجاب ، عفاف و... مشغول هستند.

لطفی به ثبان امنیت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در کشورهای همسایه ما بحران و ناامنی است اما ایران اسلامی در وسط این آشوب ها امنیتی مثال زدنی دارد.

وی گفت:خداوند را باید شاکر باشیم که جامعه ای ایمانی و سالم داریم چرا که حکومت ما نسخه ای از غدیر و بعثت و الگویی در جهان  است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: ایرانی که الگوی مقاومت و ایثار است باید الگویی مناسب در زمینه اخلاق و معارف ناب اسلامی باشد.

وی گفت: نیروی انتظامی امروز مظهر اقتدار در کشور است و امنیت مثال زدنی امروز مرهون جانفشانی های این نیرو در جامعه است.

لطفی با بیان اینکه دشمن از روی آوردن به جنگ سخت با ایران اسلامی  نا امید شده است گفت: امروز دشمن جنگ وسیعی که که خاکریز و مرز نمی خواهد را آغاز کرده و آن هم جنگ فرهنگی است که هدفش تخریب آموزه های دینی و اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به علت لغو برخی کنسرت ها اشاره کرد و یادآور شد: هدف ما جلوگیری از شادی مردم نیست بلکه ما مخالف شادی های غیرعقلانی که آموزه های دینی را زیر سوال می برد و برگی از پازل فرهنگی دشمن است هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: هیچ خانواده و پدر و مادری دوست ندارد دخترش بی بند و بار و یا پسرش معتاد باشد چر اکه این موضوعات باعث سرافکندگی آن خانواده در جامعه می شود.

وی افزود: ما باید بچه هایمان را با معنویت بزرگ کنیم تا همانند شهید حججی آن جوان 25 ساله ای که نه جنگ را دید و نه امام راحل را، اما در این بره از زمان با حماسه ای که آفرید همه دنیا را مبهوت بزرگی و آزادگی خود کرد.

لطفی در پایان گفت: اگر کنترل و پیشگیری در خانواده ها وجود نداشته باشد وقتی چشم باز می کنیم با یک فاجعه فرهنگی روبرو می شویم که شاید درمان آن سخت و یا ناممکن شود.   

 

ارسال نظرات