خبرهای داغ:
در قالب برنامه‌های کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی صورت می‌گیرد

جمع‌آوری خاطرات همرزمان و خانواده شهدا در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: خاطرات همرزمان و خانواده شهدا همزمان با برنامه‌های کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۷۰۰۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مهدی فعال اظهار داشت: در قالب سلسه برنامه‌های مربوط به کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی اقدامات مختلفی در استان انجام می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به جمع‌آوری آثار مربوط به شهدای بزرگوار، جانبازان، آزادگان و ایثارگران اشاره کرد در این راستا وصیت‌نامه، دست‌نوشته‌، فیلم، عکس و تجهیزات انفرادی شهدا جمع‌‌آوری می‌شود.

وی هماهنگی با کمیته تدوین و نشر برای بهره‌مندی از آثار جمع‌آوری شده برای تالیف کتب، جمع‌آوری خاطرات هم‌رزمان، اعضای خانواده درجه یک شهدا، برگزاری جلسات با اعضای کمیته و ارائه نتیجه جلسات برای ستاد جهت تصمیم‌گیری نهایی، هماهنگی با سازمان صدا  و سیمای آذربایجان غربی برای انجام مصاحبه با خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را مورد اشاره قرار داد.

فعال اهتمام برای همکاری با کمیته تبلیغات هنری در راستای برپایی نمایشگاه از آثار جمع‌آوری شده، پالایش آمار اسمی شهدا والامقام به تفکیک عضویت، یگان اداره و سازمان خدمتی، به‌روز رسانی اطلاعات خانواده معظم شهدا، ساماندهی اسناد جمع‌آوری شده و وارد کردن آنها به سامانه و نرم‌‌افزار را از جمله برنامه‌های جانبی این کنگره عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی همکاری و تعامل هر چه بیشتر ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف را در این زمینه خواستار شد و گفت: در صورت تعامل و هم‌افزایی می‌توان برنامه‌های جانبی مختلف که مفید و سازنده هم باشند به مرحله اجرا گذاشت.

وی به عضویت ادارات مختلف از جمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمعیت هلال احمر همچنین واحد ایثارگران نهادهای مختلف به ویژه سپاه شهدا، لشکر 64، نیروی انتظامی، مرزبانی، آموزش و پرورش، سازمان جهادکشاورزی در کمیته جمع آوری آثار شهدا اشاره کرد و گفت: با هم‌اندیشی می‌توان برنامه‌‌های متنوع و سازنده‌ای را طراحی کرد و به مرحله اجرا گذاشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با بیان اینکه شهدا برای صیانت از تمامیت ارضی کشورمان در مقابل متجاوزان تا دندان مسلح ایستادگی کردند، گفت: همچنین برای زنده نگه داشتن ‌آرمان‌های انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه از جان خود گذشتند بنابراین یاد و راه آنها همواره باید در ایران اسلامی زنده نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم با تمام وجود و بدون هیچ گونه چشم‌داشتی و فقط به خاطر عشق میهن و ملت به این عرصه وارد شدند، اظهار داشت: بنابراین نسل جوان کشورمان باید در راستای شناخت هر چه بیشتر آنها و الهام گرفتن از مشی و مرام شهدای گلگون‌کفن گام بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار