خبرهای داغ:
دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی گفت: اجتماع عظیم دانشگاهیان و دانشجویان اوایل آبان ماه امسال در ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۹۳۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عزیز جوانپور درباره فعالیت های کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی گفت: در ۱۰ محور فراخون مقاله در خصوص کنگره شهدای استان منتشر شده که تاکنون بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی، افزود: مقاله های رسیده به دبیرخانه کنگره توسط هیات داوران در حال بررسی هستند و در کنار این مقالات، چندین طرح تحقیقاتی و پژوهشی درخصوص تحلیل محتوا و ارزیابی میزان اثربخشی کنگره در دست اجراست.

دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: اواخر مهرماه مقالات برتر انتخاب و میزان اثربخشی کنگره در حوزه شهادت و ایثار طی همایش علمی و پژوهشی با حضور اساتید، صاحب نظران و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بررسی می شود.

وی، درباره محورهای فراخون مقاله در خصوص کنگره شهداء نیز گفت: جایگاه و نقش آذربایجان غربی در دفاع مقدس، آسیب شناسی شیوه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تحلیل محتوای وصیت نامه ها و دلنوشته های رزمندگان آذربایجان غربی، تکریم ملل مختلف نسبت به بازماندگان جنگ و مقایسه تطبیقی آن با بازماندگان دفاع مقدس و جلوه های اقتصاد مقاومتی در سبک مدیریتی فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از جمله محورهای اصلی فراخوان مقالات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، افزود: نقش اندیشه مقاومت و پایداری در تداوم فرهنگ ایثار و شهادت، نقش رسانه های جمعی در ترویج ارزش های دفاع مقدس، فلسفه و کارکرد دفاع و ضرورت بازنشر آن در جامعه امروزی، تجلی ولایت پذیری و نقش آن در پیروزی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و نقش اقوام، اقلیت های دینی، اقشار و صنوف مختلف استان در دفاع مقدس از سایر محورهای اصلی مقالات است.

وی، از برگزاری اجتماع عظیم دانشگاهیان و دانشجویان خبر داد و گفت: این اجتماع خارج از برنامه های کمیته علمی و پژوهشی توسط کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی اوایل آبان ماه امسال در ارومیه برگزار می شود.

جوانپور، تصریح کرد: بازگشایی دانشگاه ها همزمان با هفته دفاع مقدس است، بنابراین فضاسازی و برنامه های ویژه ای در این خصوص در سطح دانشگاه های آذربایجان غربی اجرا می شود.

وی، افزود: دیدار با خانواده های معظم شهدای دانشجویان، اساتید و دانشجویان و برنامه های مختلف تشکل های دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی از جمله برنامه های دانشگاه های آذربایجان غربی است که در راستای کنگره شهداء اجرا می شوند.

دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی، کنگره ۱۲ هزار شهید استان را فرصتی مغتنم برای تبیین ایثار، فداکاری و اوج سلحشوری مردم این خطه عنوان کرد.

وی، با تقدیر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای که در خصوص کنگره شهداء فعالیت می کنند، گفت: امیدواریم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با وجود هجمه های فرهنگی گسترده دشمنان، فرهنگ سازی شده و باعث الگوگیری نسل جوان و دانشگاهیان از شهدا ء شود.

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات