خبرهای داغ:
به همت انتشارات مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام؛ مجموعه کتاب چهار جلدی « مدیریت جهادی» منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۱۶۸۵۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، «مدیریت» عبارت است از فرآیند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی و سازماندهی و بسیج منابع و امکانات و هدایت و کنترل آن، که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول، صورت می گیرد. واژه «جهاد» نیز کلمه ای عربی از ریشه «جهد» به معنای مشقت و نهایت تلاش و کوشش است. اما از منظر دینی به هر تلاشی، جهاد اطلاق نمی شود؛ بلکه جهاد از منظر دینی، عبارت است از بذل جان، مال و توان خویش در راه اعتلای کلمه اسلام و اقامه شعائر ایمان. با توجه به تعاریف فوق، تلاش بی وقفه در به کارگیری مؤثر و کنترل فعالیت های افراد، مبتنی بر مبارزه در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره با نیت الهی، جهت نیل به اهداف والای جامعه و رفع موانع موجود، «مدیریت جهادی» نام دارد.

«مدیریت جهادی»، مدیریت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مدظله است که این مهم در نامگذاری سال 93 با عنوان «اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی» بیش از پیش نمایان شد و از آن زمان به بعد بود که پژوهشگران به تبیین شاخصه ها و تعریف دقیق مفهوم «مدیریت جهادی» مشغول شدند.

در همین راستا مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام، که با شعار «علوم انسانی اسلامی، از اندیشه تا زندگی»، در پی تحقق هدف اصلی شکل گیری خود یعنی دستیابی به مجموعه ای از دانش های اجتماعی برای ارائه پاسخ های کاربردی به نیازهای واقعی مردم، مبتنی بر اندیشه اسلامی است، موضوع «مدیریت جهادی» را جزء اصلی ترین حوزه های فعالیتی خود قرار داد و توانست پس از مدت ها تلاش پژوهشگران خود، مجموعه ای چهار جلدی را با نام « مدیریت جهادی» گردآوری نماید.

در مجموعه کتاب چهار جلدی «مدیریت جهادی» که ویراست اول از متن و محتوای مدیریت جهادی است و توسط «انتشارات سدید» در روزهای اخیر چاپ شده است، از بین منابع دینی تنها به کتاب ارزشمند نهج البلاغه و برخی منابع در موضوع «سیره نبوی» رجوع شده است و منبع دیگر این مجموعه نیز نکات رهبر معظم انقلاب مدظله در عرصه مدیریت می‌باشد.

تحلیل و بررسی تجارب موفق مدیریت جهادی، در این مجموعه کتاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. در این بخش نیز به مطالعه سیره مدیریتی امام خمینی (ره) و بیش از 60 فرمانده شهید، در دو عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پرداخته شده است.

جلد اول این مجموعه کتاب شامل مقدمه و کلیات 280 صفحه دارد و قیمت آن 16 هزار تومان می باشد؛ جلد دوم نیز با موضوع برنامه ریزی و سازماندهی 224 صفحه دارد و قیمت آن 14 هزار تومان است. در جلد سوم موضوع اجرا و نظارت در 208 صفحه پیگیری می شود و این جلد 13 هزار تومان قیمت دارد. در نهایت جلد چهارم این مجموعه با موضوع ارزیابی و رهبری شامل 258 صفحه است و قیمت آن 15 هزار تومان می باشد.

مجموعه چهار جلدی مدیریت جهادی مبتنی بر آموزه های نهج البلاغه و سیره امامین انقلاب اسلامی و شهداء توسط جمعی از پژوهشگران نوشته شده و در روزهای اخیر مراحل چاپ آن نیز یه پایان رسیده و راهی بازار گردیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها