رویترز:

نفت به کانال 53 دلاری بازگشت

از آنجایی‌ که تاجران در حال سنجیدن تاثیرات کاهشی تقاضا در اثر تندباد ایرما هستند، قیمت نفت در بازارهای جهانی به 53.63 دلار در هر بشکه کاهش یافت.
کد خبر: ۸۹۱۶۸۰۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، از آنجایی‌که تاجران در حال سنجیدن تاثیرات کاهشی تقاضا در اثر تندباد ایرما هستند، درحالی‌که پالایشگاه‌ها پس از تندباد هاروی فعالیت خود را ازسرگرفته‌اند و این امر می‌تواند فرآوری بیشتر نفت خام را به دنبال داشته باشد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت. 

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 21 سنت کاهش 53.63 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 11 سنت کاهش 47.96 دلار معامله شد.

پالایشگاه‌های آمریکا از جمله موتیوا اینترپرایسز، بزرگ‌ترین پالایشگاه این کشور دوباره به فعالیت باز گشته‌اند. موتیوا پس از حدود 2 هفته خاموشی ناشی از تندباد هاروی، دیروز شروع به کار کرد.

طوفان دیگری به نام ایرما روز یک شنبه فلوریدا را درنوردید و 7.4 میلیون خانه و بنگاه تجاری را در خاموشی فرو برد و برق آنها قطع شد.

نظرسنجی‌های رویترز نشان می‌دهد، احتمالا ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته به دنبال اثرات تندبادها افزایش یافته باشد درحالی‌که ذخایر فرآورده‌های نفتی پیش‌بینی می‌شود که کاهش یافته باشد.

موسسه امریکن پترولیوم امروز آمارهای ذخایر هفته گذشته را منتشر می‌کند و فردا آمارهای رسمی دولت آمریکا منتشر خواهد شد.

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار سیدنی گفت: «بازار به دنبال افزایش چشمگیر در ذخایر نفت است... و این افزایش باتوجه به اختلال در کار پالایشگاه‌ها در نتیجه تندباد، غافل‌گیرکننده نیست.»

بازارهای سرمایه آربی‌سی در یادداشتی اعلام کردند عوامل آشفته بازار قیمت نفت در یک رنج قیمتی نگه داشته است. «قیمت نفت خام آمریکا و برنت امسال به طور متوسط 49.30 دلار و 52.50 دلار به ازای هر بشکه خواهد بود و در سال آینده به طور متوسط به 53 دلار و 55.50 در هر بشکه خواهد رسید.»

در میان نگرانی‌های همیشگی در مورد فزونی عرضه در بازار، وزیر انرژی عربستان با همتایان خارجی ونزوئلایی و قزاق خود در مورد احتمال تمدید توافق کاهش تولید بیش از مارس 2018 گفتگو کرده است.

بانک ای‌ان زد در یادداشتی نوشت: «گزارش‌هایی در مورد تمدید توافق کاهش تولید در بازار می چرخد.»

ارسال نظرات