نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان تأکید کرد
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با تاکید بر ضرورت ورود علما و روحانیون در مسائل سیاسی بیان داشت: اگر روحانیون در مسائل سیاسی مردم را ارشاد نکنند و انقلابی فکر نکنند و انقلابی پای منبر نروند به طور قطع انقلاب به تدریج روبه سردی حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۹۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

ضرورت ورود علما و روحانیون در مسائل سیاسیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی امروز در همایش «پرچمدران بصیرت» استان همدان با اشاره به فرموده امام راحل که «محرم  و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، اظهار داشت: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای تبلیغ دین خداست که باید نهایت استفاده ازاین فرصت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های مذهبی فرصتی مناسب برای تبلیغ دین خداست، افزود: این فرصت‌های بی‌نظیر تنها در مکتب ما وجود دارد و در  دیگر مکتب‌ها نیست  و برای ما حجت است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با  مخاطب قرار دادن علما و روحانیون با عنوان اینکه مسئله تبلیغ دین خدا باید هدف اصلی باشد، تصریح کرد: اگر مسائل شخصی برای ما هدف نهایی باشد و آن را بر تبلیغ مقدم بدانیم در قیامت بسی جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه  هدف کتب آسمانی  و رسالت انبیاء تقویت دین خدا و هدایت عموم مردم بود، گفت : علما همان مسئولیت انبیاء الهی را بر عهده دارند و همچون مسئولیتی  که در زمان غیبت  امام زمان(عج) است پذیرش آن مسئولیت سنگین است.

موسوی‌اصفهانی  با اشاره به اینکه علما در طول 14 قرن قرآن کریم، روایات اهل بیت(ع)، سیره انبیاء و اولیاء  خدا را در جامعه پیاده کرده‌اند، عنوان کرد: بهترین نمونه برای این مسئله انقلاب اسلامی است  که به برکت مرجعیت و همراهی علما و تقدم علم در شهادت طلبی  و تشویق به شهادت است.

وی علمای ربانی، مراجع بزرگ  و امام خامنه ای(مد ظله العلی) را به عنوان  سفیران الهی در زمان غیبت  معرفی کرد و بیان داشت: وقتی مردم حرکت  علما را دیدند میلیونی به جبهه‌ها شتافته و ایثارگری کردند که این برای ما حجت است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان شرط هدایت مردم را به پیشگام بودن علما در مقام عمل دانست و تاکید کرد: کسی که در علم و عمل خودسازی می‌کند  واز علم الیقین به عین الیقین می‌رسد  تمام مسائل دینی برای او از صورت ذهنی به باور قلبی تبدیل شده و این سزاوارتر است.

* عدم حمایت مردم از ولایت‌فقیه انقلاب را تضعیف می‌کند

وی با بیان اینکه روضه خوانی  دین اسلام را نگه داشته  با اشاره به اهمیت روضه خوانی  عنوان کرد: نباید اصالت روضه‌خوانی را در همه ماه‌ها به خصوص درماه محرم و صفر فراموش کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با تاکید بر ضرورت ورود  علما و روحانیون در مسائل سیاسی بیان داشت: اگر روحانیون در مسائل سیاسی مردم را ارشاد نکنند  و انقلابی فکر نکنند و انقلابی پای منبر نروند به طور قطع انقلاب به تدریج روبه سردی حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم انقلاب را از مرجعیت گرفته‌اند، افزود: مرجعیت، امام راحل و مقام معظم رهبری توسط حوزه‌های علمیه انقلاب را شروع کردند  و در حال حاضر با گذشت 40 سال به برکت روحانیت، شهدا، دلباختگان، هم رزمان و همراهان مسائل انقلابی، انقلاب اسلامی ما محکم و استوار  پا برجا مانده است.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که روحانیون  چندین انقلاب از جمله انقلاب مشروطه  و در مسئله تنباکو ایجاد کردند که از بین رفت؛ در خصوص علت ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: با گذشت 40 سال از عمر پربرکت انقلاب مردم صحنه را خالی نکرده، علما در تبلیغ دین کوتاهی نکرده  و همواره در تمام مسائل سیاسی نه تنها خود حضوری فعال داشتند بلکه مردم را نیز در راستای حضور موثر تشویق می‌کردند.

وی ضمن تأکید بر حضور روحانیون و علما در مسائل سیاسی و آگاه‌سازی مردم با انتقاد از اجرای سند 2030 در کشور اظهار کرد: این سند 2030 که بدون اطلاع امضاء  و به مرحله اجرایی شدن رسید، سند مفتضحی است که امام خامنه ای(مد ظله العالی) سه مرتبه روی آن تاکید کردند  و آقایان حاضر نشدند  که اجرای آن را کنار بگذارند  و حتی ادعا کردند  که گزارش ناصحیحی به  حضرت آقا رسیده است؛ ببیند آنها چگونه می ایستند؟ اگر ما صحنه را ترک کنیم و آقا تنها بماند انقلاب تضعیف خواهد شد.

* نسبت به حقوق‌های نجومی انتقاد داریم 

وی با بیان اینکه نباید مسائل و گفته‌های علما و روحانیون تنها به بیان مسائل دینی، روایات و روضه‌خوانی  ختم شود، افزود: اگر امام حسین(ع) وارد مسائل سیاسی نمی‌شد بدون قطع به شهادت نمی‌رسید و چه بسا که مورد احترام همگان بود.

رئیس حوزه‌های علمیه برادران استان همدان با تاکید بر اینکه علما و روحانیون  مکلف به دخالت و اظهارنظر در مسائل سیاسی هستند در واکنش به اظهارات دولتمردان که بیعت  مردم شرط امامت است، گفت: اگر دیدیم چیزی خلاف است قطعاً ورود خواهیم کرد و اگر مشاهده کردیم که  ادعا می کنند مسئله امامت  با بیعت صحیح می شود باید به  آنها جواب دندان شکن  داد همان گونه که آیت الله مکارم در برابر این توطئه موضع گرفت.

وی ادامه گرفت: حکومت اگر تنها با بیعت باشد باید مردم در عید غدیر خم با امیرالمومنین(ع) بیعت می‌کردند و بعد امیرالمومنین(ع)  به عنوان امام شناخته می‌شد در صورتی که اینگونه نیست و ابتدا خداوند به واسطه  رسول خدا(ص) امیرالمومنین را  به امامت منصوب کرد و سپس مورد بیعت مردم قرار گرفت که این جزو عقاید ما است و باید  طلاب و روحانیون   این مباحث را برای مردم روشن و بازگو کنند.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه پیشرفت های مادی و معنوی در طول 40 سال بعد از انقلاب در سایه انقلاب به وجود آمده است، یادآور شد: باید این پیشرفت‌ها را برای مردم بازگو و روشن کرد  تا آنها احساس کنند و اگر اشکالاتی هم وجود دارد آن  را بپذیریم.

وی ادامه داد: ما از بیکاری جوانان رنج می‌بریم   و به دولت تذکر می دهیم  که حداکثر تلاش خود را در راستای برطرف کردن بیکاری به کار گیرد  ما از حقوق نجومی سخت ناراحتیم  و نسبت به آن انتقاد داریم که قبلا این انتقاد به دولت بود اما حال که درمجلس هم نسبت به حقوق نجومی کوتاه می‌آیند و سکوت می کنند  نسبت به آن نیز انتقاد داریم  که انتقاد ما سازنده  است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات