خبرهای داغ:
عطوف بهرامي مددجو اهل روستاي حصار طارم سفلي دهستان چغوردر خصوص ساخت مسكن گفت : در خواب هم نمي ديدم روزي صاحب خانه شوم.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۷۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، وقتي به طرفش رفتم چهره اش آشنا بود و درد رنج روزگار او را شكسته تر كرده بود مشكل اعصاب و روان داشت و تحت پوشش خدمات بهزيستي قرار داشت روزگار با او خوب رفتار نكرده بود تنها و چشم به راه خدا تا منجي اش را بفرستت او را به سرانجام كار برساند خبرنگار بسيج گفتگويي با مدد جو عطوف بهرامي انجام داده كه از نظر مي گذرد.
بسيج: چرا كارو تلاش نمي كنيد كه فقر دامن گيرتان نشود؟
بهرامي: بنده بازنشسته و ازكار افتاده هستم و به خاطر مشكلات اعصاب و روان زندگي ام متلاشي شد و به قدري فقر بر من فشار آورد كه براي تهيه ابتدايي ترين داروهايم به مشكل مي خوردم و تحمل من براي خانواده بسيار مشكل بود.
از نظر عصبي با مشكلات فراواني مواجهه شدم تا جايي كه بهزيستي مرا تحت پوشش قرار داد و در حال حاضر هم با مسكن و داروهاي خاص مي توانم سر پا باشم.
بسيج: مشكل مسكن چقدر برايتان آزار دهنده بود؟
بهرامي: مسكن براي من تبديل به يك رويا شده بودفدر اين منزل كه هستم كمتر از 30 متر مربع زير بنا خشت و گلي قديمي ساخت بوده كه هر لحظه امكان ريزش ساختمان وجود دارد به ادارات زيادي سر زدم اما ممكن نشد. تا اينكه يك پل روي رودخانه جلو خونه زدند و با گودبرداري كه صورت گرفت خانه من كامل تبديل به باتلاق شد و آب تمام فرش و خانه را گرفته بود به طوري كه نمي شد در آن خانه نشست. شرايط سني بنده هم طوري نبود كه به لحاظ جسماني بتوانم كار كنم.
بسيج: افرادي كه در اين كار خير همراهتان بودند را چقدر مي شناختيد؟
بهرامي: شوراي اسلامي روستا كه ازهم ولايتي بوده با پيشنهادو جمع آوري كمك توانستند بخشي از مشكلات مسكن را مطرح كنند با حضور دانشجويان اردوي جهادي بار ديگر اميد به زندگي در من پيدا شد، خانواده ام بسيار خوشحال شدند و در خواب هم نمي ديدم كه روزي صاحب خانه شوم. من زندگي خوبي داشتم اما به دليل مشكلات عصبي و بيماري همه چيز را از دست دادم .
بسيجيان اردوهاي جهادي فرزندان انقلاب هستند و توانستند دل فرزندان من را شاد كنند. من نمي توانم با زبان از آنها تشكر كنم اجر اين عزيزان با خداي متعال و امام مستضعفان باشد.
بسيج:چه انتظاري از مسئوولان داريد؟
بهرامي: مسولان به مناطق محروم سر بزنند و ببينند پا برهنگان و مستضعفان چگونه با فقر دست و پنجه نرم مي كنند بدون تعارف عرض كنم مسئولان كمتر به ما فقرا سر مي زنند و يا اصلا سر نمي زنند چون روحيه ها عوض شده و اقشار مستضعف به فراموشي سپرده شدند. هيچ چيز به اندازه زيارت اين بسيجيان بنده را خوشحال نمي كند وقتي نيروهاي سپاه و بسيج را مي بينيم مايه آرامش و نجات قشر پا برهنه هستند. بدون مزد و منت كار مي كنند و ريالي ازمن نگرفتند بلكه برخي مشكلات را هم دارم به اندازه توانشان حل كردند.مسولان دولتي مگر چه چيزي كمتر از اين جوان 20 ساله دارند؟ اين جوانان چقدر تجربه سازندگي دارند؟ چقدر حقوق نجومي مي گيرند؟ چرا در طول 4 دهه انقلاب برخي از روستاهاي ما هنوز جاده و آب آشاميدني سالم ندارد؟ انقلاب كارهاي بزرگي انجام داده كه هيچ كس نمي تواند آن را كتمان كند. خدمات فراواني به مردم ارايه شده اما عدالت را نتوانستيم به درستي پياده كنيم.
بسيج: چه نهادهايي براي شما كارهاي مرتبط با مسكن را انجام دادند؟
بهرامي: سازمان بسيج مستضعفين، سازمان بسيج دانشجويي،شوراي اسلامي روستا، بهزيستي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي به شدت دنبال برآورده كردن نياز بنده بودند و از همه تشكر مي كنم مخصوصا اقاي برزگر و الله بداشتي و تمام اين دانشجويان بزرگوار كه به مسئولان طريق كار خدا پسندانه را ياد دادند.
بسيج: آقاي بهرامي شما با بغض و اشك صحبت كرديد سخني را بابت درد دل با مردم و مسئولان داريد بفرماييد:
بهرامي: مديران حكومتي بدانند كه مردم بعد از خدا پناه و ياورشان حكومت اسلامي بوده كه هزاران هزار خون بابت آن داده شده است و همواره ما مستضعفين بوديم براي انقلاب سر داديم و باز هم خواهيم داد. كمي توجه به خانه هايي كنند كه چراغشان به خاطر فقر روبه خاموشي مي رود. اندكي از پشت ميز خودشان بيرون بيايند تا بتوانند حقيقت را در ميان خرابه هاي ما مستضعفين ببينند.
انقلاب كرديم تا هر جا فقر و استضعاف هست براي ريشه كني آن اقدام كنيم نه اينكه فقرا را فراموش كنيم و اغنيا را غني تر كنيم.
رهبر و امام مستضعفان همواره توصيه به امور مستضعفين كردند.مديران جكومتي و دولت بياييد در بين مردم و فرياد گرسنگان را بشنويد. شما براي انقلاب زحمت زياد كشيديد اما كافي نيست بايد تلاش شبانه روزي و بي مزد منت انجام دهيد تا دل خدا و امت از شما راضي باشد
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها