مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

اجرای طرح "سینما سلام" در شهرهایی سینما ساخته نمی‌شود

در شهرهایی که بخش خصوصی برای ساخت سینما وارد عمل نمی‌شود، طرحی با نام "سینما سلام" از سوی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۴۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان صنعت سینما را یک صنعت سودده عنوان کرده و گفت: از بخش خصوصی که صاحب سرمایه بوده و دغدغه‌های فرهنگی دارند، می‌خواهیم وارد کار شده و نسبت به ساخت مجموعه‌های سینمایی اقدام کنند.

ناصر مقدم که افزود: امروزه دولت از ساخت پردیس‌های سینمایی حمایت می‌کند و اعتبار بلاعوض ١٠٠ تا ١٥٠ میلیون تومان برای تجهیز سالن سینما به بخش خصوصی تخصیص می‌دهد.

وی با اشاره به همت مسئولان استانی برای ساخت پردیس سینمایی در مسیر جاده گاوازنگ، اظهار داشت: معاونت عمرانی استانداری زنجان با همکاری بنیاد مسکن اقدام به ساخت پنج سالن سینمایی با ٧٠٠ نفر گنجایش در این مجموعه کرده که اعتبارات آن دولتی بوده و ساخت بر عهده بنیاد مسکن خواهد بود.

مقدم از ورود بخش خصوصی به ساخت سینما در زنجان نیز یاد کرده و ادامه داد: هفته قبل موافقت بند پنج برای ساخت اولین سینما توسط بخش خصوصی با ٢٥٠ صندلی صادر شد که ساختمان آن در شهرک کارمندان قرار داشته و امیدواریم تا دهه فجر امسال تجهیز شده و به بهره‌برداری برسد.

وی از تجهیز همه سینماهای کشور به سیستم دیجیتال برای اکران فیلم‌ها خبر داده و تاکید کرد: در شهرهایی که بخش خصوصی برای ساخت سینما وارد عمل نمی‌شود، طرحی با نام "سینما سلام" از سوی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود که به همین منظور، اولین سالن سینما سیار در شهرستان خدابنده طی هفته دولت افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان محل استقرار این سینماهای سیار را مجتمع‌های فرهنگی و هنری هر شهرستان عنوان کره و گفت: چهار مجتمع فرهنگی هنری در استان زنجان شناسایی شده که در صورت استقبال مردم از اکران فیلم در این سینماهای سیار، به سینمای ثابت تغییر وضعیت خواهند داد.

وی افزود: تا پایان امسال در شهرستان‌های طارم، خرمدره و ابهر سینما سیار راه‌اندازی شده و در سال آینده نیز سایر شهرستان‌ها به این طرح اضافه خواهند شد.

مقدم وضعیت شهر زنجان با ٥٠٠ هزار نفر جمعیت و ٢٣٠ صندلی سینما را قابل قبول ندانسته و تاکید کرد: امیدواریم استان ما در سال‌های آتی از نظر تعداد صندلی سینما به وضعیت قابل قبولی برسد و با حمایت دولت، تعداد پردیس‌های سینمایی افزایش پیدا کند.

 

ارسال نظرات