برگزاری جشنواره موسیقی محلی لیلاخ در شهرستان دهگلان

رئیس ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان گفت: جشنواره موسیقی محلی لیلاخ در روز‌های ۲۲ و ۲۳ شهریورماه به‌مدت دو شب در پارک لاله دهگلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۴۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بیج از کردستان، عیسی فلاحی از برگزاری سومین جشنواره "موسیقی محلی لیلاخ" در این شهرستان خبر داد و افزود: این جشنواره در روز‌های ۲۲ و ۲۳ شهریورماه به‌مدت دو شب از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب در پارک لاله دهگلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، احساس شور، نشاط و شادابی در بین مردم منطقه است، گفت: پیش‌بینی شده است که امسال حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در جشنواره "موسیقی محلی لیلاخ" دهگلان شرکت کنند.

رئیس ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان تعداد گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره را ۱۸ گروه اعلام و تصریح کرد: امسال تاکید دبیرخانه این جشنواره، بر بالا بردن کیفیت کار بوده و تلاش شده تا از گروه‌های توانمند و سطح کاری بالا استفاده شود.

وی دعوت از گروه‌های خارجی را یکی از مزیت‌های این دور از جشنواره اعلام کرد و گفت: تلاش شده تا در این جشنواره، از گروه‌های وزین‌تر و قوی‌تر جهت شرکت دعوت شود و این گروه‌ها با توجه به شناختی که از کار آن‌ها داشته‌ایم انتخاب شده‌اند.

فلاحی با اشاره به سفر سال گذشته وزیر ارشاد به استان کردستان افزود: در آن سفر "نوش آبادی" معاون وزیر وقت ارشاد، قول دائمی کردن این جشنواره را دادند که پس از آن دبیرخانه دائمی جشنواره در وزارتخانه برقرار شد و سالانه بودجه‌ای با پایه ۲۰۰ میلیون ریال برای اجرای برنامه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات