حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی، گفت: یکی از تکالیف دولت اسلامی زمینه سازی اقامه ی نماز در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۱۶۷۱۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در سومین نشست دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی چهار محال و بختیاری با اشاره به روایاتی در مورد عید غدیر گفت: در روایات متعددی بیان شده که ما باید روز عید غدیر را زنده نگه داریم و با توجه به اهمیت بالای این روز ، نسل به نسل به فرزندان خود منتقل کنیم.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود: سعی و تلاش ما باید این باشد که دین اسلام واقعی و همراه با ولایت را ترویج و تبلیغ کنیم نه اسلام جدای از ولایت را که به فرموده ی پیامبر گرامی اسلام قران و اهلبیت از هم جدا نخواهند شد و  در قیامت، در کنار حوض کوثر که بر او وارد شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید معنا و مفهوم قرآن را در زندگی باید به کار گرفت، گفت: قرآن را اولا در سنین نوجوانی و جوانی باید فرا گرفت و دوم اینکه باید معانی و معارف آن را فهمید و سوم باید تلاش کرد که بر اساس آیات قرآن و دستورات دین و خداوند عمل کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: در این عصر که وهابیت و سلفی ها سعی در خدشه دار کردن چهره ی اسلام واقعی دارند، وظیفه ی ما مسلمانان است تا دین اسلام را ان گونه که از ائمه علیهم السلام به ما رسیده به جهان منتشر کنیم و اسلام واقعی و اسلام ناب را به مردم جهان بشناسانیم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، افزود: امام صادق علیه السلام می فرمایند شیعیان ما را امتحان کنید و آن هم در زمان اقامه نماز و در وقت نماز ، شیعه ی امام صادق بر وقت نماز حساس است و نماز برای او ارزش و مقامی بلند دارد.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: متأسفانه باید گفت که در استان چهار محال و بختیاری دو فضیلت فراموش شده که باید سعی کنیم این نقایص را از بین ببریم ، یکی نماز اول وقت است و دیگری نماز جماعت و دبیران اقامه ی نماز در دستگاه های اجرائی باید سعی کنند که در ادارات نماز اول وقت و به جماعت برگزار شود.

وی افزود: متأسفانه در بین بسیاری از مردم هنوز قرائت صحیح اذکار نماز اصلاح نشده و با وجود امکاناتی از قبیل انواع نرم افزار ها و امکانات موبایلی و اینترنتی و دیگر تجهیزات موجود، قابل قبول نیست که افراد تحصیل کرده ی ما نتوانند حمد و سوره ی نماز را صحیح قرائت کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری اشاره ای به آیات مرتبط با نماز کرد و بیان کرد: بسیاری از ما طبق آیات قرآن فقط نماز را برای رفع تکلیف می خوانیم ، در صورتی که نماز واقعی و نمازی که ما را رشد می دهد، نمازی است که شرایط دارد و باید سعی کنیم شرایط نماز خوب را مهیا کنیم .

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه یکی از تکالیف دولت اسلامی زمینه سازی اقامه ی نماز در جامعه است، گفت: هر کدام از افراد در جهت اقامه ی نماز و برپایی نماز اول وقت و به جماعت، تلاش کند کمک به ترویچ دین اسلام کرده و اجر این کار فقط نزد خداست.

گفتنی است این نشست در نمازخانه ی  اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری برگزار شد.

ارسال نظرات