۲۴ میلیارد دلار سهم ایران، از گردش مالی گل و گیاه دنیا

۳۰ هزار نفر در صنعت گل و گیاه کشور به طور مستقیم اشتغال دارند و ۵ هزار میلیارد تومان در این صنعت، سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۸۹۱۶۶۶۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، تقوی در دومین جشنواره و نمایشگاه گل و گیاهان زینتی در محمودآباد افزود: جایگاه مناسبی در تولید گل و گیاه در دنیا نداریم و باید جهش اساسی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه نتایج محققان نشان داده است که گیاهان زینتی موجب تسویه هوا و کاهش استرس می شود ادامه داد: یکی از مسایلی که به برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قوام می بخشد توجه به صنعت گل و گیاهان زینتی است چراکه جامعه از لحاظ روحی روانی باید سالم باشد.
مدیرکل دفتر گل و گیاه زینتی و قارچ های خوراکی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار نفر در صنعت گل و گیاه به طور مستقیم اشتغال دارند و ۵ هزار میلیارد تومان در این صنعت سرمایه گذاری شده است.
تقوی گفت: در مازندران ۸۰ درصد محصولات گلخانه ای، ارزش صادراتی دارد در حالی که این رقم  در کشور ۶۰ درصد است.
به گفته وی ؛ نسبت به سرانه مصرف در دنیا اختلاف فاحش داریم و ۱۸ شاخه در سال سرانه مصرف است.
تقوی با ابراز ناخرسندی از عدم وجود تشکل مطالبه گر در صنعت گل و گیاه گفت: مهرماه تشکل مطالبه گر ایجاد خواهد شد تا شاهد پیشرفت خوبی در صنعت گل و گیاهان زینتی باشیم و حضوری فعال تری در بازارهای خارجی داشته باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد هم گفت: این شهرستان با دارا بودن ۶۴۰ بهره بردار در بخش گل و گیاهان زینتی ، رتبه دوم را در تولید گل و گیاهان زینتی در مازندران به خود اختصاص داده است.
صادقی با بیان اینکه اراضی شالیزاری این شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار است و امکان توسعه گل و گیاهان زینتی در این گونه اراضی وجود ندارد، افزود: در صدد هستیم اراضی که در بافت روستایی قرار دارد به توسعه گل و گیاهان اختصاص یابد.
وی  از راه اندازی بازارچه گل و گیاه زینتی در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد.
دومین جشنواره و نمایشگاه گل و گیاهان زینتی با ۳۱ غرفه از دیروز در ورزشگاه شهید رجایی واقع در بلوار معلم محمودآباد گشایش یافت و تا ۲۵ شهریورماه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها