مرگ و میر ناشی از حوادث کار چهار ماهه امسال در مازندران نسبت به مدت مشابه پارسال 100 درصد افزایش یافته و از 17 نفر به 34 نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۹۱۶۶۳۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه از این تعداد 30 نفر متاهل و بقیه مجرد هستند گفت: چهار ماهه امسال 33 مرد بر اثر حوادث کار در این استان جان باختند.
دکتر عباسی افزود: بر اساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با 17 مورد فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص داده است و برق گرفتگی و اصابت جسم سخت هر کدام با 7 و سایر با 3 فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه چهار ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 11 مورد در خرداد و کمترین آن با 6 مورد در تیر ثبت شده‌ است گفت: در این مدت شهرستان‌ های بابل  با 7 فوتی، آمل و ساری هر کدام با  3 فوتی بیشترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشته و شهرستان‌های رامسر، فریدونکنار و نور گزارشی از مرگ بر اثر حادثه کار گزارش نشده است.
دکتر عباسی افزود: 31 نفر از فوت شدگان ایرانی و بقیه دارای ملیت غیر ایرانی هستند و سنین 31 تا 40 سال با 14 مورد بیشترین و سنین کمتر از 20 سال با 1 مورد کمترین موارد را به خود اختصاص داده است.
عضو شورای قضایی مازندران در باره مصدومان حوادث کار چهار ماه نخست امسال گفت : 287 نفر که 276 نفر مرد و بقیه زن بودند در این مدت به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 7 درصد افزایش داشته است.
بر اساس تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدوم شدن به علت حادثه کار شامل صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها