در اجلاسیه مجمع بسیج چهارمحال و بختیاری عنوان شد:

مطالبه گری رسالت نخبگان و اندیشه ورزان بسیجی است

سردار علی محمد اکبری در اجلاسیه مجمع بسیج چهارمحال و بختیاری گفت: فلسفه تشکیل اقشار بسیج، کمک به حل مشکلات کشور است.
کد خبر: ۸۹۱۶۵۸۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اجلاسیه مجمع بسیج استان چهارمحال و بختیاری با حضور نخبگان و اندیشه ورزان بسیج در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری در این اجلاسیه با تبریک میلاد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام از نظرات و طرح های ارائه شده توسط کارگروه های مجمع بسیج استان تقدیر کرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: با نشستن و از دست دادن فرصت ها، کاری به پیش نمی رود. باید با ارائه طرح های علمی به دغدغه های مقام معظم رهبری بیندیشیم و مسایل و مشکلات روز جامعه را در نظر بگیریم.

وی، افزود: اندیشه ورزان بسیجی سراسر کشور نقش مهمی را در راستای حل مشکلات با احصاء راهکارهای علمی بر عهده دارند.

سردار اکبری، نخبگان بسیجی در شهرستان های مختلف استان چهارمحال و بختیاری را مورد خطاب قرار داد و گفت: رسیدن به اهداف متعددی که در قالب کارگروه های مجمع مورد بررسی قرار می گیرد باید با هم افزایی یعنی، همراهی و هم پوشانی سایر رده های بسیج، به یکدیگر خدمات بدهند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: شما در کارگروه ها اگر به راهکار برسید و تبدیل به سند نموده و آن سند را مطالبه کنید، مهم است.

وی، یکی از موضوعاتی که نیاز به دقت از سوی مجامع شهرستانی بسیج دارد، رسیدن به سند و مطالبه آن و همراه کردن مسئولان متعدد استان برای تحقق این اسناد دانست.

سردار اکبری، گفت: بعنوان مثال برای خرید لوازم التحریر ایرانی باید برنامه داشته باشیم و دستگاهی مثل آموزش و پرورش را نیز همراه کنیم که این کار اشتغال را هم به همراه خواهد داشت.

وی، تولید شیرخشک نوزاد در استان چهارمحال و بختیاری را یادآور شد و گفت مطالبه اینکه چرا این کالا و دیگر کالاهایی که در استان تولید می شوند در بحث فروش مشکل دارند باید مورد بررسی قرار گیرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام رتبه های بالای چهارمحال و بختیاری  در عرصه های مختلف را یادآور شد و با انتقاد از نرخ بالای بیکاری در این استان خواستار تلاش بیش از پیش مسئولان و همچنین نخبگان بسیجی در حل این مشکل شد.

وی موضوعات هم اندیشی در مجامع را مهم دانست و راهبردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دشمن را یادآور شد و ایجاد ناامنی در کشور را از اهداف کوتاه مدت دشمن از بدو پیروزی انقلاب تاکنون دانست.

سردار اکبری، راهبرد دوم دشمن را شکست نظام در بعد اقتصادی دانست و افزود: باید تحریم و تهدیدها را باور کنیم. مقام معظم رهبری تأکید دارند که سپاهیان و بسیجیان حمله دشمن را عن قریب یعنی نزدیک بدانند تا همواره آماده باشند.

وی  ادامه داد: راهبرد بلند مدت دشمن از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ زیرا امروز با جهانی شدن انقلاب اسلامی دیگر کشورها نیز از این انقلاب الگو می گیرند.

فرمانده ارشد نظامی استان جنگ سخت، نیمه سخت و نرم را سه نوع جنگ دشمن با انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز جنگ نرم به شدت درحال انجام است و ناهنجاری های فرهنگی و فاصله گرفتن از باورهای دینی از نشانه های این جنگ است.

سردار اکبری، افزود: فضای مجازی هم یک فضای حقیقی است. دیروز گفتند دهکده جهانی، الان از رگ گردن هم نزدیک تر شده است.

وی، با بیان اینکه، بسیج پایه گذار بصیرت و روشنگری پیرامون آرمانهای انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری است، اظهار کرد: فراموشی فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر را یکی از عوامل اصلی بروز ناهنجاری های فرهنگی در جامعه دانست.

دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری گفت: احیای فریضه واجب فراموش شده از اولویت های مجمع عالی بسیج است.

سردار اکبری گفت: در مسایل اقتصادی نیز که یکی از راهبردهای دشمن تضعیف اقتصاد کشور است؛ باید ایجاد ناامنی اقتصادی از سوی دشمن را جدی بگیریم، هرچند خیلی ها باور نداشتند و نتوانستند مقابله کنند؛ ولی نیروهای مسلح مخلص و سپاه و بسیج باور کردند و یقین داشتند و توانستند نیازهای دفاعی را خودشان بسازند و بحمدالله توانمندی دفاعی ما نسبت به دیگران برتری دارد .

این مقام مسئول، فلسفه تشکیل اقشار بسیج را هم افزایی و همکاری با دستگاه های مختلف برای حل مشکلات کشور از راه احصاء مشکلات، ارائه راهکارهای علمی و تدوین اسناد مربوطه و مطالبه گری دانست.

  مسئول دبیرخانه شورای بسیج اقشار و متخصصین و دفتر راهبردی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار بسیج، گفت: امروز صاحبان اندیشه و نخبگان مجمع بسیج استان چهارمحال و بختیاری برای هم اندیشی و تعیین هیئت رئیسه جدید در اولین اجلاسیه سال 96 گردهم آمده اند .

سرهنگ پاسدار سید رفیع حسینی افزود: مجمع بسیج استان با سازماندهی اندیشه ورزان و نخبگان بسیج در قالب هیئت ها و کارگروه های شهرستانی، برنامه های مختلف در عرصه های گوناگون به اقتضای هر منطقه را مورد بررسی قرار داده و با تدوین اسناد مربوطه، دستگاه های ذی ربط را برای حل مشکلات همراه می سازد.

وی افزود: هر 3سال یک بار هیئت رئیسه مجمع بسیج استان بحث انتخابات دارد که امروز نیز با ارائه گزارش از سوی هیئت رئیسه و مسئولان کارگروه های شهرستانی، هیئت رئیسه جدید انتخاب شد.

به گزارش بسیج در پایان این جلسه، بیانیه مجمع بسیج استان چهارمحال و بختیاری در محکومیت نسل کشی مسلمانان میانمار قرائت شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار