کلبادي نژاد گفت : تا کنون حدود 500 نفر دانش آموزان پايه اول در مدارس گلوگاه ثبت نام شده‌اندو در مجموع 6 پايه 2909 نفر و همچنين مجموع ابتدائي، متوسطه و فني وحرفه‌اي 5200 نفر ثبت نامي در سامانه سناد در اين مقاطع را داشته‌ايم.
کد خبر: ۸۹۱۶۵۳۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه گلوگاه، فریدون کلبادی نژاد مدیر اداره آموزش و پرورش گلوگاه در گفتگو با خبرنگار ما راجع به هدایت تحصیلی، بازگشائی مدارس و همچنین اسکان مسافران در تابستان، گفت: چالش هدایت تحصیلی یک بحث بسیار تخصصی و برای خروج از این بن بست و مشکلاتی که امروز در شهرستان داریم که به طور کلی هدایت تحصیلی کمک کردن به دانش آموزان در انتخاب دروس یا رشته‌های تحصیلی، آگاهی از مقررات مدرسه، آگاهی از مقررات امتحانی، بر طرف کردن مشکلات درسی و خلاصه هر مسئله و مشکلی است که ممکن است در کلاس درس و یا مدرسه برای دانش آموزان رخ دهد.

وی افزود: در زمینه اشتغال و بسیاری از موارد، متاسفانه نتوانستیم اقدامات خوبی به وجود آوریم، مقوله هدایت تحصیلی دچار سیاست زدگی یا سیاسی کاری شده و این طرح به سر انجام خوب نخواهد داشت.

وی گفت: اگر از این دست طرح‌ها را بتوان از نظر کارشناسان متخصص هدایت تحصیلی استفاده شود و با تغییر نگاه مردم به فرهنگ سازی برسیم، مسلماَ بسیاری از این چالش‌های  جامعه‌ی ما در آینده حل خواهد شد.

کلبادی نژاد از بازگشائی مدارس در سال تحصیلی جدید و استقرار پایه یازدهم گفت : کمیته مهر، کمیته‌های هفت گانه در حوزه‌های مختلف در گلوگاه از بهمن ماه سال گذشته  فعالیت خود را آغاز کردند که دلیل آن استقرار جدید پایه یازدهم در سطح کل کشور می‌باشد که بتوانیم شرایط  فضا، تجهیزات و امکانات و دبیران  را آماده کنیم و در اول مهر استقرار پایه یازدهم را در شهرستان گلوگاه همانند سراسر کشور را داشته باشیم.

وی بیان کرد : تعمیر و تجهیز و ساماندهی نیروی انسانی، تدوین برنامه سنواتی هفتگی در مدارس شهرستان انجام شده است و برای آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان گلوگاه آماده هستیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش گلوگاه از زنگ شکوفه ها خبر داد و گفت: در روز چهارشنبه ۲۹ شهریور زنگ نمادین شکوفه‌ها با حضور دانش آموزان پایه اول همزمان با مدارس سراسر کشور در مدارس گلوگاه به صدا در خواهد آمد.

کلبادی نژاد گفت : تا کنون حدود ۵۰۰ نفر دانش آموزان پایه اول در مدارس گلوگاه ثبت نام شده‌اند.

وی تصریح کرد : در مجموع ۶ پایه ۲۹۰۹ نفر تاکنون ثبت سناد (سامانه سناد) داشتیم و همچنین مجموع ابتدائی، متوسطه و فنی وحرفه‌ای ۵۲۰۰ نفر ثبت نامی در سامانه سناد در این مقاطع داشته‌ایم که در روزهای آینده، ثبت نام‌های نهایی در نشست‌های خبری اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان گلوگاه ۶۲ مدرسه وجود دارد، بازسازی حیاط و اسفالت مدارس دبیرستان باهنر به مساحت  ۱ هزار متر مربع، آموزشگاه متوسطه اول شهید ربطی ولمازو به مساحت ۷۰۰ متر مربع و آموزشگاه شهیدان حجازی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع از اسفند ماه ۹۵ تا کنون با تخصیص بودجه و یا با کمک اردوی‌های جهادی یک سری از مشکلات برخی از مدارس شهرستان گلوگاه حل شد.

 

وی از افتتاح پروژه ۱۲ کلاسه در گلوگاه خبر داد: روزهای آینده در هفته دفاع مقدس نیز پروژه ۱۲ کلاسه مدرسه شهید جوادی گلوگاه با هزینه بالغ بر ۲ میلیارد تومان را خواهیم داشت.

وی از وجود کمیته‌ای تحت عنوان جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش شهرستان خبرداد و گفت: در این کمیته در مجموعه معاونت پرورشی می‌باشد که با گسترش اعضای خود اعم از انجمن اولیاء و مربیان  و کارشناسان امور بانوان، هسته مشاوره در طول سال تحصیلی چندین بار جلساتی را این کمیته برگزار می‌کندو با آموزش‌ها و برنامه‌هایی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد بر اساس اولویت مدارس انجام می‌شود.

کلبادی نژاد در مورد اسکان دادن مسافران در فصل تابستان گفت : شهرستان گلوگاه در بحث اسکان یکی از برندهای خوب در سطح استان می‌باشد که با افتتاح  مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان (خانه معلم) در سال گذشته گام بلندی در بحث پذیرش مسافران و اسکان در گلوگاه بود.

وی از آخرین آمار مسافرین اسکان داده شده در مراکز اسکان در گلوگاه گفت : ۹۲۰خانوار که به نفر ۴۸۰۰ از اول تابستان تا کنون در شهرستان گلوگاه توسط آموزش پرورش اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: بیشتر استعدادها از درون آموزش پرورش به وجود خواهد امد، بودجه‌های استانی که برای آموزش و پرورش تخصیص داده می‌شود خوب است اما روند آن بسیار کٌند می‌باشد. درصد سهم بری آموزش و پرورش در بودجه‌های استانی هنوز نتوانستیم  به ۶ درصد برسانیم که با این رقم اتفاقات خوب به وجود نمی‌آید، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این خانواده بسیار بزرگ را به تنهایی رو به جلو ببرد و بایستی در سطح  استان تمام اٌرگان‌ها ما را یاری دهند.

مدیر اداره آموزش و پرورش گلوگاه در بحث هوشمندسازی مدارس گلوگاه گفت : حدود ۶۰ درصد مدارس شهرستان گلوگاه هوشمندسازی شده است که هوشمندسازی بر اساس یکی از پنج درجه نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته رتبه بندی می‌شوند.

کلبادی نژاد از برنامه‌های آموزش پرورش در هفته دفاع مقدس گفت : انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، نشست‌های بصیرتی برای دانش آموزان، برنامه‌های راجب حجاب و عفاف برای دختران  و کلاس‌های سبک زندگی اسلامی متناسب با هفته دفاع مقدس، زنگ نمادین ایثار و خاطره گویی با راویان دفاع مقدس را خواهیم داشت.

فریدون کلبادی نژاد مدیر اداره آموزش و پرورش گلوگاه در پایان از مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران جناب اقای قاسمی که حمایت‌های خوبی را به شهرستان گلوگاه در حوزه های مختلف داشتند، به خصوص حامی پروژه مرکز آموزش و رفاهی فرهنگیان بودند و مهندس شیرزاد در بحث پروژه‌های عمرانی آموزش پرورش گلوگاه را حمایت کردند تشکر و قدردانی کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها