تمایل سرمایه گذار پرتغالی برای ساخت آب شیرین کن وتولید برق در چابهار

مدیران وکارشناسان شرکت 'سیمون توبو' «CIMONTUBO» کشور پرتغال در سفر به چابهار تمایل خویش را برای سرمایه گذاری در زمینه ساخت و نصب آب شیرین کن و تولید برق از طریق نیروگاه خورشیدی در این بندر اقیانوسی ایران اعلام کردند
کد خبر: ۸۹۱۶۴۷۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، نیکولاس دومینیک نماینده شرکت 'سیمون توبو' «CIMONTUBO» روز دوشنبه در دیدار با مدیرعامل و مدیران اقتصادی و فنی سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را در زمینه گاز، آب، برق، صنعت و انرژی خورشیدی در پرتغال آغاز کرده و هم اینک دارای بیش از ۲۰ سال سابقه و تجربه کار است.
وی افزود: این شرکت در طول سال‌های گذشته در سه قاره اروپا (کشور‌های پرتغال، اسپانیا و فرانسه)، آفریقا (آنگولا، موزامبیک و کامرون) و آمریکای جنوبی (برزیل و ونزوئلا) فعالیت‌های تخصصی خود را انجام داده است.
وی ادامه داد: علاوه بر کشور‌های یاد شده در کشور‌های دیگری، چون بلژیک، هلند و جمهوری چک نیز فعالیت داریم.
نماینده شرکت سیمون توبو پرتغال بیان کرد: کیفیت، نوآوری، حفظ محیط زیست و قیمت‌های مناسب رقابتی همواره در فعالیت‌های مختلف بیش از ۲ دهه این شرکت مد نظر بوده است.
نیکولاس دومینیک گفت: تمایل زیادی برای حضور در ایران و سرمایه گذاری در حوزه تامین آب و برق چابهار داریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز فرصت‌های سرمایه گذاری در این منطقه را تشریح و خاطرنشان کرد: چابهار ظرفیت و توانمندی لازم برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی و آب شیرین کن را دارد و فعالیت در این بخش به نفع هر دو طرف خواهد بود و می‌تواند مشکلات این منطقه و صنایع موجود را مرتفع کند.
عبدالرحیم کردی افزود: مدیران شرکت پرتغالی و کارشناسان و مدیران معاونت اقتصادی و فنی مهندسی سازمان منطقه آزاد در خصوص چگونگی تامین مالی پروژه‌های مذکور مذاکرات لازم را انجام خواهند داد.
وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار از هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی استقبال می‌کند و از هیچ کوششی برای تسهیل در امور سرمایه گذاری دریغ نخواهد کرد.
وی ادامه داد: چابهار فرصت و ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد و آینده روشنی در انتظار این منطقه است.
به گزارش بسیج، مدیران و کارشناسان شرکت 'سیمون توبو' «CIMONTUBO» کشور پرتغال در سفر یک روزه به چابهار از ظرفیت‌های تجاری، بندری (بندر شهیدبهشتی) و صنایع مختلف (پتروشیمی وفولاد) مستقر در منطقه آزاد چابهار دیدن کردند.
ارسال نظرات