مدیرکل صدا و سیما مرکز سیستان وبلوچستان گفت: در دهه نخست محرم امسال 50 عنوان برنامه در شهرهای مختلف استان به صورت زنده از شبکه استانی هامون و برخی شبکه های سراسری پخش می شود
کد خبر: ۸۹۱۶۴۴۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان محمود دولت کردستانی در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سرسرای فرمانداری زابل افزود: از چهار سال گذشته پخش زنده آیین‌های محرم در زابل آغاز شده است و در محرم امسال اجتماع عاشوراییان در نقاط مختلف استان به صورت زنده پوشش داده می‌شود.
وی اظهارداشت: دستورالعمل و شیوه نامه اجتماع عاشوراییان در ۲۶ بند تدوین شده است که به تمام شهرستان‌های استان برای برپایی مناسب این مراسم اعلام می‌شود.
مدیرکل صدا وسیما مرکز سیستان وبلوچستان گفت: ۲۳ عنوان برنامه در محرم سال گذشته در شهر‌های مختلف استان به صورت زنده پخش شده است که این تعداد در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله مخابرات، شهرداری، شرکت توزیع برق، تبلیغات اسلامی پوشش مناسبی از اجتماعات مردم در نقاط مختلف استان انجام شد.
کردستانی بر استفاده از فضای مجازی و تبلیغات مراسم محرم تاکید کرد و گفت: همزمانی محرم با شروع هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی را فراهم می‌کند چرا که دفاع مقدس وام گرفته از محرم است.
وی اظهارداشت: ترویج گویش محلی در هر منطقه در مراسم مذهبی مورد تاکید است به همین سبب انتظار است مداحان بدنبال اشعار و نوحه‌های محلی خوب باشند.
مدیرکل صدا و سیما استان با اشاره به درخشش صدا وسیما سیستان وبلوچستان در جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در سنندج گفت: گزارش رحمت الله دهمرده از خبرنگاران واحد خبر منطقه سیستان در میان ۲۵۰ خبرنگار کشور رتبه نخست را به خود کسب کرد که نشان از ظرفیت‌های بالای فرزندان این منطقه است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل از حمایت صداوسیما سیستان وبلوچستان در پوشش مراسم مذهبی در منطقه سیستان تقدیر کرد و اظهارداشت: پخش زنده مراسم مذهبی از طریق شبکه استانی هامون و شبکه‌های سراسری باعث ایجاد نشاط مذهبی و رویش در میان آحاد جامعه شده است.
حجت الاسلام محسن عارفی ادامه داد: با نگاه جهادی و انقلابی که میان مدیران و آحاد مردم وجود دارد فعالیت‌های فرهنگی در جامعه رشد کرده است.
در این نشست از سوی مدیرکل صداو سیما سیستان وبلوچستان، معاون فرماندار ویژه شهرستان زابل، روسای تبلیغات اسلامی شهر‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز و مسئولان منطقه سیستان از تلاش‌های رحمت الله دهمرده خبرنگار واحد مرکزی خبر در شمال سیستان وبلوچستان تقدیر شد.
ارسال نظرات