تولید کننده نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: در بحث نوشت افزار علاوه بر اهمیت تولید داخل مسائل فرهنگی نیز بسیار با اهمیت است. چون برخی طرح ها و کاراکترهای غربی آسیب های مخربی به ذهن و روح کودکان ما وارد می کنند.
کد خبر: ۸۹۱۶۴۴۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حسین رستگاری مسئول مجموعه فرهنگی بهشت است که از حدود ۳ سال قبل تولید نوشت افزار «ایران نوشت» را آغاز کرده و اکنون موفق به افتتاح فروشگاهی به همین نام شده است.

وی با اشاره به انگیزه خود از فعالیت در این زمینه گفت: با اینکه عرصه نوشت افزار، عرصه مهمی است، اما متأسفانه سازمان ها، نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی توجهی به این مساله ندارند و طرح‌ها و کاراکتر‌های غربی آسیب‌های مخربی به ذهن و روح کودکان ما وارد می‌کنند، لذا در مجموعه بهشت تصمیم گرفتیم برای گسترش استفاده از نوشت افزار‌های ایرانی و اسلامی تلاش کنیم.

رستگاری افزود: خوشبختانه اکنون با گذشت چند سال از توجه مجموعه‌های فرهنگی به این زمینه حدود ۷۰ تولیدی در سراسر کشور برای تولید نوشت افزار تلاش می‌کنند و در همین راستا چندین هزار طرح ایرانی و اسلامی تولید شده است.

وی اذعان داشت: متأسفانه در استان یزد فروشندگان لوازم التحریر به بهانه نداشتن حاشیه سود، قیمت بالا و استقبال کم مردم از عرضه محصولات داخلی خودداری می‌کنند. در صورتی که هیچ یک از این موارد صحت نداشته و استقبال خوب مردم از نمایشگاه‌هایی که در این حوزه برگزار شده بیانگر همین واقعیت بوده و ضمناً کیفیت کالای ایرانی بسیار بیشتر از نمونه‌های خارجی بوده و قیمت آن نیز به تناسب همین کیفیت ارزش گذاری شده است.

وی اظهار کرد: اکنون در فروشگاه ایران نوشت علاوه بر دفتر مشق، دفترچه یادداشت، کلاسور، دفتر‌های فانتزی و جامدادی تولیدی خود مجموعه بهشت، محصولات و نوشت افزار داخلی سایر مجموعه‌ها نیز عرضه می‌شود.

تولید کننده نوشت افزار ایرانی گفت: در بحث نوشت افزار علاوه بر اهمیت تولید داخل مسائل فرهنگی نیز بسیار با اهمیت است. چون واقعاً برخی از محصولات موجود در بازار قبح بسیاری از مسائل را شکسته و خیلی از چیز‌ها برای کودکان ما عادی شده است و لذا مبارزه با این اثر مخرب بسیار ضروری است. در یزد خودمان هم شاهد هستیم که بسیاری از مردم دنبال طرح‌های ایرانی – اسلامی می‌گردند و به خاطر نبودن حلقه واسط بسیار دچار مشکل هستند.

رستگاری با گلایه از عدم حمایت مسئولین اعلام کرد: حمایت مسئولان پیشکش، به این که چوب هم لای چرخ ما نگذارند راضی هستیم. مثلاً سال گذشته نمایشگاهی در امامزاده سید جعفر (ع) برگزار شد که به خاطر آن اتحادیه لوازم التحریر از ما شکایت کرد و خیلی در این زمینه اذیت شدیم. این در حالی است که اعلام کرده ایم دید ما دید فرهنگی است و تا کنون این کار به جز بدهی، عایدی دیگری برای ما نداشته است، اما ظاهراً مسئولین ما با فرهنگ رابطه‌ای ندارند.

وی افزود: از مسئولین درخواست داریم چوب لای چرخ تولیدکنندگان نگذارند و برای گسترش این فرهنگ برنامه ریزی کنند به امید اینکه با حمایت‌های مناسب فروشندگان نیز برای توزیع محصولات ایرانی- اسلامی ترغیب شده و با تولیدکنندگان همکاری کنند.
ارسال نظرات