مدیر حوزه علمیه یزد، سکوت نهادهای بین‌المللی در برابر کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار را نشانه عمق نفوذ قدرت‌های استکباری در این نهادها دانست.
کد خبر: ۸۹۱۶۴۴۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس با محکوم کردن نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، گفت: اینکه برخی از نهاد‌های مدعی حقوق بشر با مشاهده چنین صحنه‌های دل‌خراشی که دل هر انسانی را آزرده‌خاطر می‌کند سکوت کرده‌اند نشان از عمق نفوذ استکبار و ظلم در این نهادهاست.

وی به نقش کشور‌های مسلمانان در جلوگیری از این فجایع اشاره و خاطرنشان کرد: کشور‌های اسلامی و مسلمین جهان باید با اتحاد و همدلی مانع از وقوع چنین جنایاتی شده و در برابر آن بی‌تفاوت نباشند. حوادث کنونی جهان اسلام به‌خوبی نشان می‌دهد که دشمن اصل اسلام را نشانه رفته است و سعی دارد به هر طریق ممکن دین مبین اسلام را در انزوا قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه کشتار وحشیانه مردم بی‌پناه میانمار با چراغ سبز آمریکا انجام می‌گیرد، تصریح کرد: آمریکاییان از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اشاعه آن به کشور‌های دیگر، دشمنی خود را با مسلمانان به‌صورت علنی نشان داده و در برابر هرگونه ظلمی که در حق مسلمانان انجام می‌شود سکوت می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه یزد اضافه کرد: آمریکا در تمام جنایات تاریخ از بوسنی هرزگوین در سال ۱۹۹۲ گرفته تا به امروز در میانمار علیه مسلمانان نقش داشته است. امروزه حقوق بشر به ابزاری برای اعمال فشار بر کشور‌هایی تبدیل‌شده است که با نظام سلطه مشکل‌دارند. این نهاد‌ها باید به‌صورت مستقل مدافع حقوق بشر در سراسر دنیا باشند که متأسفانه اکنون چشم بر کشتار مسلمانان در میانمار بسته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس با اشاره به اینکه ذخایر بسیار بزرگی همچون نفت و گاز در میانمار باعث شده تا موردتوجه کشور‌های چین و آمریکا قرار گیرد، گفت: حضور این کشور‌ها و چشم طمع داشتن با ذخایر منابع زیرزمینی باعث شده تا بحران بزرگی در این منطقه ایجاد شود.

وی بابیان اینکه آنان برای رسیدن به اهداف خود از اختلافات قومی، قبیله‌ای و مذهبی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: اسرائیلی‌های صهیونیسم با تحریک کردن افراطی‌های بودا به دنبال این هستند تا جنگ را در اقصی نقاط خاورمیانه و آسیا توسعه و ترویج دهند که در همین راستا می‌طلبد مجامع بین‌المللی نقش خود را ایفا کند.

مدیر حوزه علمیه یزد به نقش مهم و تأثیرگذار مدافعان حرم اشاره و خطاب به برخی که به حضور این عزیزان در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) اعتراض دارند، گفت: مطمئن باشید که اگر این دلیرمردان از جان خود برای دفاع از کشور و حرم اهل‌بیت (ع) نمی‌گذشتند امروز شاهد این تصاویر دل‌خراش در کشور بودیم.

فارس
ارسال نظرات