خبرهای داغ:

چهار پروژه کشاورزی در دزفول افتتاح شد

با حضور دکتر نورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی چهار پروژه کارگاه بزرگ شستشوی صیفی جات در سنجر، نخستین کارگاه تولید اسانس و عرقیجات، کارگاه تولید روغن کنجد و زیتون و کارگاه فرآوری ماهی قزل آلا مربوط به کشاورزی در شهرستان دزفول افتتاح گردید.
کد خبر: ۸۹۱۶۴۰۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرنگار دزفول با حضور دکتر نورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی چهار پروژه مربوط به کشاورزی در شهرستان دزفول افتتاح گردید. این نهاد تنها صندوق حامی کسب و کارهای خرد در کشور است. این مراسم برای افتتاح چهار پروژه شامل کارگاه بزرگ شستشوی صیفی جات در سنجر، نخستین کارگاه تولید اسانس و عرقیجات، کارگاه تولید روغن کنجد و زیتون  و کارگاه فرآوری ماهی قزل آلا در شهرک صنعتی شماره۲ برگزار شد.

دکتر نورالله زاده در این آئین افتتاح این ابراز داشت: سیاست اقتصاد مقاومتی در شهرستان دزفول به خوبی پیاده سازی شده است.  دنبال این هستیم که در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی زنجیره های تولید را در شهرستان دزفول تکمیل کنیم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی در مورد منابع این صندوق تصریح کرد: تنها منبع سرمایه ای صندوق کارآفرینی از محل بازگشت اقساط دوره های گذشته است و منابع دیگری وجود ندارد. سقف تسهیلات این صندوق ۱۰۰میلیون تومان بوده و نیازمند مشارکت مردم است.

همچنین عباس پاپی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص محصولات تراریخته اذعان داشت: سالانه ده میلیون تن گندم وارد کشور می شود ولی متاسفانه هیچ آزمایشگاهی در کشور برای تشخیص محصولات تراریخته وجود ندارد .

عباس پاپی زاده اظهار کرد: این محصولات آثار مخرب زیست محیطی برای جانوران و گیاهان به همراه دارند و هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد.

وی تشریح کرد: مجلس در برنامه ششم توسعه واردات محصولات تراریخته را ممنوع کرده است و  نیازمند فراهم سازی زیرساخت علمی برای تشخیص محصولات تراریخته ی بدون خطر هستیم.

نماینده مردم دزفول در پایان با اشاره به این نکته که بسیاری از بذر های وارد شده در کشور تراریخته هستند، تبیین کرد: ایران در تولید بذر جزو کشور های وابسته بوده و به جز غلات، صیفی جات و سبزیجات وارد کننده هستیم. باید به  تکنولوژی تولید بذر در کشور دست پیدا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها