عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این کمیسیون پس از اتمام تعطیلات مجلس، منتظر آمار دقیق دیوان محاسبات از این ارقام است.
کد خبر: ۸۹۱۶۲۱۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری محتوای آخرین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: در این جلسه، گزارش‌هایی از سوی برخی کارشناسان دعوت شده مطرح شد مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های دولتی درآمدهای خود را به خزانه کشور واریز نکرده‌اند؛ از جمله، شرکت‌ «پالایش و پخش» ریالی از درآمدهای خود را از ابتدای امسال به حساب خزانه واریز نکرده است در حالی که روزانه بیش از 100 میلیارد تومان فروش بنزین داریم.

وی ادامه داد: توجیهاتی که از سوی شرکت پخش و پالایش از زبان کارشناسان دولتی دعوت شده عنوان شد این بود که این درآمدها همه صرف هزینه‌های این شرکت شده است، اما کمیسیون برنامه و بودجه در این باره پیگیری خواهد بود و باید پاسخ جدی و دقیق به این موضوع داده شود.

حسن‌پور گفت: مقرر شد دیوان محاسبات کشور، آمار دقیقی در این باره تهیه کند و طی جلسه‌ای که در هفته‌های آتی پس از بازگشایی مجلس برگزار می‌شود، در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌هایی مبنی بر عدم واریز درآمدهای شرکت آب و فاضلاب نیز به خزانه به کمیسیون برنامه و بودجه واصل شده است، خاطرنشان کرد: چنین گزارشی درباره شرکت ملی گاز هم به دست ما رسیده است که امیدواریم هیچ کدام صحیح نباشد.

حسن‌پور ادامه داد: بی‌شک هر شرکت دولتی هزینه‌هایی دارد و طبق سازوکارهایی می‌توانند مجوزهایی دریافت کنند و بخشی از این هزینه را از محل درآمدشان تامین کنند اما عمومیت یافتن این موضوع موجب بی‌نظمی وبی‌ثباتی در نظام مالی کشور می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: ما به عنوان مجلس و کمیسیون بودجه انتظار داریم همه درآمدها وارد خزانه شود و از خزانه بر اساس برنامه مشخص مجددا در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد.

ارسال نظرات